סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחת היום (ראשון) כי רשת הקמעונאות האמריקאית "וולמארט" עשויה להגיע לישראל, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התערב ופועל על מנת להביאה. נתניהו שלח מסר לאחד מבכירי חברת הענק, ג'ון פארנר, בפגישה שנערכה ביניהם בכינוס הכלכלי בדאבוס בשווייץ. לפי יועצו הכלכלי של נתניהו, אבי שמחון, השניים שוחחו על אפשרות לפיה ייפתחו סניפי "וולמארט" בישראל וכמו כן החברה תשקיע בטכנולוגיות ישראליות. 
שמחון אמר: "הבהרנו שאנחנו מוכנים להקל על ההגבלות השונות, היכן שאפשר, כדי שהשוק הישראלי יהיה יותר נגיש עבורם. "דלת המשרד של נתניהו פתוחה עבורם", הבהיר שמחון. הדבר נעשה לדברי הסוכנות כדי לנסות להוריד את יוקר המחיה בישראל מכיוון שמדובר ברשת זולה. דובר "וולמרט" סירב להגיב. 
לפי "בלומברג" ישראל מושכת השקעות של חברות טכנולוגיות ענקיות כמו אפל וגוגל, אבל בכל הקשור לחברות מסחריות זולות הדבר יותר קשה בגלל החרם של המדינות הערביות. אבל ככל שהאוכלוסייה הישראלית גדלה וקונה יותר ויותר ב"אמזון", יש רצון של חברות כמו "וולמארט" לתקוע יתד בישראל. 

נתניהו גם פגש נציגי חברות יפניות ודרום קוריאניות בדאבוס כמו "מיצובישי" והיה מעונין לגייס השקעות שלהם בישראל בנוסף להשקעות מארה"ב וסין. "המסר שלנו לחברות האלה היה שאנחנו פתוחים לעשות איתם עסקים ולסייע להם בכניסה חלקה יותר לארץ", אמר שמחון.
בעקבות אישור קיצוצי המס בארה"ב בסוף השנה שעברה, נתניהו אמר כי ישראל צריכה לשקול אם גם היא צריכה לבצע רפורמה בקוד המס שלה. שמחון מונה להוביל את הרפורמה במערכת המס הישראלית, והוא מתכוון להגיש דוח ביניים לראש הממשלה בנושא תוך כמה שבועות.
"מה שהתברר לאחר קיצוצי המס של הנשיא דונלד טראמפ זה שאנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולצפות במתרחש", אמר שמחון. "אנחנו צריכים לבצע כמה שינויים דרסטיים, כדי לוודא שנמשיך להיות אטרקטיביים למשקיעים זרים".