פרשת ביטן ממשיכה להסתעף: היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עצרה אתמול בשעות הערב אדם בשנות ה-70 לחייו, המעורב לכאורה בפרשת השחיתות הקשורה לעיריית ראשון לציון, שבמרכזה עומד חבר כנסת דוד ביטן. הוא חשוד במתן שוחד.

מדובר בהתפתחות נוספת בפרשה בעטיה נעצרו אתמול שלושה חשודים נוספים, ששניים מהם - ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית ת"א ומירב שמולי, פעילה פוליטית ומקורבת לביטן - הוארך מעצרם. חשוד נוסף - הקבלן בני סולימאני - שוחרר למעצר בית בתנאים מקבילים. קבלן אחר שוחרר לביתו בתום עימות מול איש העסקים משה יוסף.
 
על פי חשדה של המשטרה, אותו קבלן יזם שינוי ייעוד של המרכז המסחרי ראשון סנטר, כך שיהפוך למתחם בו תותר בניית מגורים. על פי התוכנית האמורה, ביקש הקבלן לבנות מעל המרכז המסחרי מגדל מגורים בן 27 קומות שיכיל 140 יחידות דיור תוך התחייבות שמחציתן יועמדו להשכרה כחלק מפתרון מגורים לזוגות צעירים. 

אלא שהתוכנית נתקלה בהתנגדויות, הן מצד העירייה והן מצד נתיבי תחבורה עירוניים שאחראית על כל בניית פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. בחודש מרץ האחרון דחתה הוועדה המחוזית את בקשתו של אותו קבלן לאשר את התוכנית המוצעת. עוד קודם לכן, כך טוענים במשטרה, נוצר קשר בין יוסף לקבלן ועל פי הסכם שנחתם ביניהם התחייב יוסף לסייע בקידומו של הפרויקט האמור והקבלן מצידו התחייב בתמורה להעמיד לרשותו שתי דירות מתוך אותו פרויקט. 

משה יוסף הטיח בקבלן כי ידע על כך שמדובר בשוחד שאמור היה להגיע לידיו ולידי חבר הכנסת ביטן וזאת כדי לשנות את עמדתו של ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, והתייחסותו לאותו פרויקט. הקבלן מנגד, הגיב בזעם, וטען כי מדובר בהסכם מסחרי נדל"ני ללא שום קשר לשוחד וכי לא ידע כלל על מעורבותו של חבר הכנסת ביטן בנושא. 
הקבלן טען עוד כי מדובר בעסקה כלכלית שבה בחר להיעזר בשירותיו של אדם שפועל לקידום תוכניות והציג עצמו כמי שמסוגל לקדם את הפרויקט האמור ולשנות את עמדתה של העירייה.