בפארק וולפסון בתל אביב נערך היום (שני) טקס פרידה מהאמן בועז ארד, שהתאבד בעקבות פרסום התחקיר על מערכות היחסים שניהל עם תלמידות בבית הספר תלמה ילין. אחיינו של ארד התייחס לסערה שפרצה בעקבות החשיפה: "יש הבדל בין מערכת יחסים בהסכמה לכפייה, ולהבדל יש משמעות. הכתבה חטאה לאמת". עוד אמר כי "מילים יכולות להרוג. בועז, לא היית מושלם, אבל הכי מושלם". 



ענבל בן ברית, שלמדה אצל ארד בבית הספר לאמנויות, ספדה לו: "לימדת אותנו רישום, ליווית אותנו בגיל ההתבגרות. כשבת כיתתנו בתקופתך התאבדה, היית שם לצידנו. בטיול השנתי התייצבת לצידנו במקום עם המורים. ישבת לידנו, היית שם במאה אחוז בשבילנו. 100 אחוז חבר ואמן. ידענו שיש לנו חבר קרוב. הרשינו לעצמינו להתקשר בכל שעה. כשרבנו עם חברים והורים שיתפנו אותך. חלקנו שמרנו איתך על קשר לאורך שנים. אילו רק היית מרשה לנו לעזור לך". 


מיקי גרצמן ראש המחלקה לצילום בבצלאל וצלם חשוב, ספד בקול שבור מדמעות: "שנה אחרי שקיבלתי את התפקיד ביקשתי ממך לבוא ללמד. הצלחת להתקרב לאנשים, בכל דבר היית 100 אחוז, בועז. תלמידיך מהווים רשימה ארוכה של אנשים טובים. חשבנו שיש לנו זמן לנסיעה לעין זיתון. עומדים כאן קולגות, הנהלת בצלאל, כולם הגיעו להיפרד. היה שלום בועז".


ארד שם קץ לחייו בעקבות תחקיר שהתפרסם בסוף השבוע באתר מאקו, בו נכתב על מערכות היחסים שלו עם תלמידותיו בעת שלימד בתלמה ילין. בתחקיר המדובר הובאו עדויות של תלמידות שניהלו יחסים עם ארד, אמן מוערך ששימש גם כמרצה בבצלאל. בין המקרים שנחשפו בכתבה היה מקרה בו ארד ניהל לכאורה מערכת יחסים במשך ארבע שנים עם תלמידה, כשהחלה שזו הייתה בת 16. 

בדברי התגובה שלו לתחקיר הודה ארד במערכות היחסים של עם התלמידות, אך טען כי הן החלו לאחר שסיימו את בית הספר. "יש מערכות צדק בכל העולם, גם בישראל, ואדם חף מפשע עד שמוכחת אשמתו. ויש חוק התיישנות", אמר ארד והוסיף כי "ברגע שייצאו הטענות האלה לעולם את גוזרת את דיני, מאחר ולא תהיה לי הזדמנות להתגונן בפני האשמות אלו בבית משפט. אני לא אוכל להסתכל לאמא שלי בפנים, אין טעם לחיי, המשמעות של זה היא לסיים את חיי. כל אחד מנסה לגזור פה קופון".