יש לא מעט סיפורים על אנשים שאובדים בלב ים, ובדרך כלל אלו שניצלו נותרים עם חוויות מוזרות במיוחד. זה בדיוק מה קרה לצעיר מאיי הבהאמה שנסחף אל לב ים, ושרד במשך 16 ימים בזכות אכילת דוריטוס. סמואל מוס ג'וניור בן ה-23 יצא להפלגה ב-13 בינואר, ועשה דרכו מהאי בימיני לביתו שבאי נסאו. לצערו, ההפלגה שהייתה אמורה להסתיים בתום ארבע שעות בלבד, הפכה להיסחפות של מעל שבועיים במעמקי האוקיינוס האטלנטי.



הסיפור של מוס היכה גלים, והוא כבר הספיק להתראיין בכלי התקשורת המקומיים ולספר על מה שאירע לו. לדבריו, כאשר יצא להפלגה מזג האוויר היה מושלם, אך במהרה הפך סוער והוא מצא עצמו נלחם בגלים הגבוהים. אם לא די בכך, זמן קצר לאחר מכן הדלק בסירתו אזל, והוא החל להיסחף אל מעמקי האוקיינוס. כיוון שזו הייתה אמורה להיות הפלגה קצרה, על סירתו לא היה הרבה מזון ושתייה, ומוס מצא עצמו אוכל דוריטוס ועוגיות במשך 12 ימים ושתה מכמה בקבוקי מים שהיו ברשותו. 


מוס מתאושש בבית החולים. צילום מסך
מוס מתאושש בבית החולים. צילום מסך


מוס סיפר לחדשות Sun Sentinel שאת ארבעת הימים הנותרים שרד ללא מזון ושתייה, לאחר שגל אדיר פגע בסירתו והעיף את כל האספקה שלו. למרבה המזל, לאחר 16 יום משמר החופים הבחין בסירתו במרחק של כ-10 קילומטרים מחוף פאלם ביץ', פלורידה. הוא נלקח אל בית החולים המקומי "סיינט מארי" כשהוא תשוש ומיובש ואינו מסוגל לעמוד על רגליו.

כאשר אותר, סירתו של מוס כבר הייתה שקועה בחלקה ומלאה במים. "הוא נמצא בכיוון ההפוך מזה שהוא תכנן להגיע אליו", סיפר כריס לוייד, מנהל התפעול של איגוד ההצלה הימי של איי הבהאמה. אחד הרופאים שטיפלו בו, ד"ר קווין באפורד סיפר שכשמוס הגיע לבית החולים, רמת האלקטרוליטים בגופו הייתה נמוכה בצורה מסוכנת. כמו כן, רגלו הימנית הייתה נפוחה בגלל מגע עם חומר כימי. מצבו כעת מוגדר טוב והוא צפוי להחלמה מלאה.
 
סירתו של מוס. צילום מסך
סירתו של מוס. צילום מסך