דרמה התחוללה היום (שני) בסמוך לכניסה לבית המעצר "מגרש הרוסים" בירושלים, כאשר הצעיר המוכר יותר, כ"האקר מאשקלון", והואשם בגין שורה ארוכה של עבירות איום והפחדה כלפי למעלה מ-2,000 מוסדות יהודים בחו"ל ובסחיטה באיומים של חבר סנאט מהמפלגה הרפובליקנית בארה"ב, ניסה לברוח לאחר שהצליח להיחלץ מהאזיקים ברגליו. 



האירוע התרחש סמוך לשעה 12:30 כאשר הובילו לוחמי יחידת נחשון את העצור הפלילי, המרצה עונש מאסר בבית כלא "ניצן", בדרכו חזרה מדיון בבית המשפט לבית מעצר "מגרש הרוסים". שלא כבבתי מעצר אחרים שבהם נכנס הרכב לתוך מתקן הכליאה, בבית המעצר המדובר מורידים הלוחמים את העצורים מחוץ לכניסה אליו ומובילים אותם פנימה.



היום, כשהגיעו עם הלוחמים עם הצעיר והורידו אותו מהרכב על מנת להכניסו למתקן הכליאה, הצליח החשוד להשתחל מהאזיקים ברגליו ופתח בריצה לאורך עשרות מטרים כשלוחמי יחידה נחשון דולקים בעקבותיו. תוך זמן קצר ביותר הוא נלכד ונאזק, והמידע לגבי המקרה הועבר למשטרה, שפתחה בחקירה בגין ניסיון בריחתו של העציר. במקביל, פתחו בשירות בתי הסוהר בבדיקה לבירור נסיבות האירוע.



כזכור, במהלך החקירה המדוברת טענו, בשלב מסוים, בא כוחו של הצעיר והוריו כי מדובר באדם שנמצא על גבול האוטיזם וכי הוא סובל מגידול בראשו.