פיגוע דקירה בצומת הכניסה לאריאל: גבר בן 29 נדקר היום (שני) למוות בשדרות ירושלים בעיר. לאחר האירוע הוא טופל במקום על ידי כוחות ההצלה, שביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים בלינסון. כוחות צה"ל הגיעו למקום ופתחו במצוד אחר הדוקר שנמלט, ככל הנראה לאזור כיפל חארס. במקביל, כוחות משטרה ואנשי שב"כ הגיעו אף הם בזירת האירוע. 



ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר על מותו של הפצוע בפיגוע בישיבת סיעת הליכוד ואמר כי "כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים עכשיו במרדף אחרי הרוצח או המרצחים. במוקדם או במאוחר נמצה את הדין עמם. אלה רגעים קשים אבל העם מתלכד ברגעים האלה. אין ספק שכל העם מחבק את המשפחות".



מדובר צה"ל נמסר כי "מחבל הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאריאל ודקר אזרח. קצין צה"ל שזיהה את המחבל רדף אחריו ברכבו ופגע בו. המחבל נמלט. כוחות צה"ל סורקים במרחב".



במהלך האירוע, כך עולה מבירור ראשוני, המחבל הגיע למקום עם שני סכינים, התנפל על יהודי שעמד בכיכר בכניסה לאריאל ופצע אותו באורח אנוש. מיד לאחר מכן הוא החל לברוח מהמקום, ותוך כדי מנוסתו זיהה אותו קצין שהגיעו למקום עם רכבו וניגח אותו עם הרכב פעמיים, לאחר שבפעם הראשונה המחבל נפגע וקם. בסופו של דבר הוא הצליח להימלט.



צילום: הלל מאיר, TPS




הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע באריאל. צילום: הלל מאיר, TPS


חובש מד"א שי עמיחי שהגיע ראשון למקום סיפר: "ראיתי אוטובוס ובסמוך אליו על מעבר החציה שכב גבר בשנות ה-30 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, חייל ושוטר שהיו במקום החלו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה ועצירת דימומים. למקום הגיעו כוחות גדולים נוספים של מד"א, העלינו אותו לאמבולנס ובסיוע פרמדיק צבאי ופרמדיק של מד"א המשכנו בטיפול הרפואי ופינינו אותו לבי"ח תוך פעולות החייאה שמצבו מוגדר אנוש".



חובש רפואת חירום, רכוב על אופנוע מד"א, מרדכי יעקב פדר, סיפר: "ביצענו בו פעולות החייאה במקום, היו לו פגיעות דקירה בחלק גופו העליון, והוא פונה לבלינסון במצב אנוש. הוא היה מחוסר הכרה כשהגענו ולא דיבר. התחלנו את הפינוי בפעולות החייאה, אני מאמין שהמשיכו אותו. אנחנו לא ראינו מחבלים או סכינים".



חובש רפואת חירום במד"א אנטולי קובלנקוב שטיפל ופינה את הפצוע לבי"ח סיפר: "היינו בתחנת מד"א כשקבילנו את הקריאה על גבר שנדקר בכיכר אריאל ומיד יצאנו למקום. חברנו בשטח לכוח רפואה של צה"ל ולכונני מד"א שהגיעו למקום כשהם רכובים על אופנועים. הענקנו לפצוע ששכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה בסמוך לאוטובוס טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ותרופות מיוחדות ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי וביצוע פעולות החייאה לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה לאירוע כי "אירוע קשה מאוד. מחזקים את חיילי צה"ל, לצערנו מדובר במקום עליו התרענו אינספור פעמים בעבר, מקום שמשמש כמקום לירידה של המוני שבח"ים מהתחבורה הציבורית הישראלית בשומרון. פיגוע קשה שני בחודש. תושבי השומרון חזקים. הטרור לא ינצח אותנו".