כשתלמיד נפגע בעת שהותו בבית הספר, ביטוח התלמידים שעושים כל מוסדות החינוך אמור לפצותו על הפגיעה. אבל מה עושים כשתלמיד נפצע פעמיים, ובשני המקרים לא ידוע מי חברת הביטוח שביטחה את התלמידים? התשובה: תובעים את בתי הספר ואת המועצה האחראית להם. זה מה שקרה לתלמיד מאחד הכפרים באזור הצפון, אשר נפגע בשתי תאונות, אבל לא הצליח עד היום לברר איזו חברת ביטוח ביטחה את בתי הספר שבהם למד. התלמיד הגיש תביעה, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, לבית משפט השלום בחיפה נגד שני בתי הספר ונגד המועצה המקומית הממונה עליהם.



בתביעה נטען כי התאונה הראשונה קרתה כשהתלמיד היה בן 12 ולמד בבת ספר יסודי. אז נפל מגובה, נחבל ופונה לבית חולים, נותח ורגלו גובסה.


לטענתו, התובע סובל מאז התאונה מהגבלה ניכרת בתנועות הקרסול, מתקשה בהליכה ובעמידה ממושכת, בעלייה ובירידה במדרגות, בביצוע פעולות יומיומיות המצריכות מאמץ פיזי מינימלי ובתפקוד היומי וכן נותרו לו צלקות ברגל. מומחה לכירורגיה אורתופדית וכירורגיית כף הרגל קבע כי לתלמיד נותרה נכות אורתופדית לצמיתות בשיעור 19%.



"פעלו בניגוד לכל חובה מוסרית"



אולם בכך לא הסתיימו צרותיו של התלמיד. בהיותו בתיכון, בגיל 14, נפגע בתאונה שנייה, הפעם בעינו. הוא פונה לבית חולים עקב הגבלה בתנועות העין ולאחר סדרה של בדיקות, שוחרר והופנה להמשך טיפול במרכז הרפואי העמק בעפולה, שם אובחנו אצלו דימום אחרי גלגל העין, נפיחות והגבלת בתנועות עין ימין. "מאז התאונה השנייה ובעקבותיה, התובע סובל מהחלשות ראייה, מפזילה ומהגבלה ניכרת בתנועת עין ימין", נטען בכתב התביעה.



עו"ד אבו ורדה טוען עוד בתביעה כי "בניגוד לכל חובה מוסרית, חינוכית ומנהלית, ולמרות אין ספור פניות, בתי הספר והמועצה המקומית לא מסרו את פרטי


חברת הביטוח שביטחה אותו". לדברי הפרקליט, כאשר פנה לחברת הביטוח כלל, אשר זכתה במכרז לביטוח תאונות אישיות לתלמידים, השיבה החברה כי בתי הספר שבהם למד התלמיד "לא התקשרו עמה בכל פוליסה רלוונטית והתובע לא היה מבוטח אצלה".



כאמור, גם הרשות המקומית שבתחומה התרחשו האירועים נתבעה. "כאשר מדובר ברשות מקומית, אשר אמורה לדאוג לרווחת תושביה ולמצער לקיים את הוראות המנהל התקין, וכאשר מדובר במוסדות חינוך אשר הגינות אמורה להיות נר לרגלי הנהלתם, אין אלא לתהות ולהתפלא על התנהלותם", נאמר בתביעה.