על רקע הניסיונות ללכוד את מי שרצח את איתמר בן גל אתמול באריאל, המחבל מחוות גלעד, אחמד נאצר ג'ראר חוסל לפנות בוקר (שלישי) במבצע משותף של השב"כ, צה"ל והימ"מ בתום מצוד בעקבותיו שערך כמעט כחודש. ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד בחודש שעבר, בו נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל. ג'ראר השתתף באופן אישי בפיגוע.



בשב"כ מסרו כי במהלך ניסיון מעצרו, יצא המבוקש חמוש ממבנה בו הסתתר בכפר יאמון ונורה ע"י הכוחות. על גופתו של המחבל נמצא רובה מסוג M16 ותיק עם מטענים. לא היו נפגעים מכוחות הביטחון. התשתית בראשה עמד ג'ראר מעורבת בניסיונות נוספים לבצע פיגועים ובתכנון פיגועים נוספים.



יעל שבח, אשתו של רזיאל, אמרה בעקבות חיסולו של רוצח בעלה. "אני ממש מרגישה האת הרצון הזה לסגור חשבון אבל כשזה בא מהול ברצח נוסף אז לא פתרנו את הבעיה. אז אחד חוסל ומה עם אלה שעדיין מחכים לרצוח עוד יהודי? החיפושים אחרי המחבל הם לא מה שיפתרו את הבעיה. לא מוצאים את השורש", אמרה שבח לגל"צ. 



שבח דיברה על התמונה של בעלה עם הרב בן גל שנרצח בפיגוע אתמול ועל הקשר עם אלמנתו. "התמונה יושבת אצלי כבר שנה. לא מצאתי את הקשר עד שהראו לי אותה. הייתי אצל מרים אתמול בלילה. הרגשתי צורך ללכת לחבק אותה. הכל מאוד מאוד טרי. אני יכולה להגיד שאהיה לצידה. אפילו לא עבר חודש ומרגיש כאילו עברו 40 שנה".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיב לחיסולו של ג'ראר ואמר כי כוחות הביטחון יגיעו גם לרוצחו של בן גל. "החשבון נסגר", הצהיר, "אני מברך את צה"ל, השב"כ והימ"מ על פעולה מוצלחת. היה ברור שזה רק עניין של זמן, עד שנפגע בראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל. אני מקווה ומאמין שבקרוב נשים את היד גם על רוצחו של הרב איתמר בן גל הי"ד".



המחבל מחוות גלעד שחוסל



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר על לכידת רוצחו של שבח: "אני מצדיע בשם כל אזרחי ישראל ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל שחיסלו הלילה את המחבל הארור. המסר שלנו ברור - נגיע למרצחים בכל מקום שהם יסתתרו, גם למחבל השפל של איתמר בן גל הי"ד ונבוא איתו חשבון".



כזכור, בעקבות הפיגוע שביצע ג'ראר בו נרצח שבח, אישרה אתמול הממשלה את הכשרת המאחז חוות גלעד. מדובר בשלב הראשוני בתהליך שבו יוכל היישוב כעת להתחבר למים וחשמל באופן חוקי.



כאמור, חיסולו של ג'ראר מגיע על רקע המאמצים לתפוס את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באריאל. אתמול בשעות הצהריים, בעוד הרב איתמר בן גל עמד בצומת בכניסה לעיר בדרכו לברית של קרובת משפחתו, ניגש אליו המחבל, עבד אל-כרים עאדל עאסי, בן 19 מיפו המחזיק בתעודת זהות כחולה, כיוון שאמו היא ישראלית מחיפה ובמקור מנצרת ואביו הוא תושב העיר שכם ברשות הפלסטינית, ודקר אותו בחזהו. בעת מנוסתו של עאסי ממקום הפיגוע, קצין צה"ל פגע בו פעמיים ברכבו, אך הוא הצליח להימלט.