ראש ישיבת אורות האר"י בצפת לשעבר, הרב עזרא שיינברג, הורשע היום (שלישי) בעבירות מין בשמונה נשים, ונגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר בפועל. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת הראיות, המליצה השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון על פי מתווה שהציעה. 
עורך הדין מנחם רובינשטיין, סנגורו של שיינברג אמר כי "רצו להרשיע אותו בעבירות אינוס שנמחקו, לפי התוצאה יש כאן הישג חיובי מאוד". הוא הוסיף: "לא בטוח שנערער, זה יכול היה להיגמר בעונש חמור הרבה יותר". עוד התברר, כי ארבע מתוך 12 הנשים שהתלוננו בתחילת הפרשה על הרב שיינברג, לא התייצבו כלל בבית המשפט בעת הדיונים. עמדתן של המתלוננות, הן אלו שהסכימו להסדר והן אלו שהסתייגו ממנו, נשמעה ונבחנה על ידי הפרקליטות וניתן לה משקל.
פרקליטתן של שלוש מהמתלוננות אמרה כי "זה לא קל, בכל פעם שהסיפור עולה וצף, אבל בסך הכול יש שביעות רצון מזה שהפושע הזה שמכונה רב לא חסין מפני החוק". היא ציינה כי "הוא הולך לשבת שנים ארוכות בכלא, אחרי שניצל את התמימות של הנשים שחלק מהן - בנות הקהילה שלו". עו"ד מרקוביץ הזכירה כי "בתחילת ההליך, הרב שיינברג הכחיש מכל וכל את שיוחס לו".