תחנות הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחו הבוקר (רביעי) כי "מערכות הגנה האווירית של סוריה פעלו נגד התוקפנות הישראלית בפרברי דמשק". לפי הדיווחים הותקף מכון מחקר שכלל גם מפעל נשק איראני. השר נפתלי בנט התייחס לתקיפה בסוריה ושיוכה לישראל בשיחה עם ניסים משעל דור רפאל וספי עובדיה ב-103FM: "ישנה מתיחות מוגברת בצפון ואי אפשר להתכחש לה, אך אני לא רואה את סבב עימות הבא בקרוב. לא אתייחס לפעולה שהתקיימה או לא התקיימה, אך אומר שישראל הגדירה כי לא תאפשר התבססות איראנית בסוריה. אנחנו פועלים באופן עקבי כדי לגבות את האמירות הללו. כדי למנוע את מלחמת הצפון יש להרחיק את האויב שלנו מהגדרות. זוהי המדיניות הנכונה".




"מי שעומד מאחורי הפעילות נגד ישראל בסוריה ולבנון זו איראן", הוסיף שר החינוך. "מדובר בתמנון ששולף זרועות ומצפה שאנחנו נפעל נגד השליחים שלו כשהוא יושב בטוח במקומו. אני מקדם מדיניות שקוראת לכוון את המאמץ נגד איראן עצמה שממשיכה לבנות צבאות. חמינאי מוכן להילחם נגד ישראל עד טיפת דמם האחרונה של הסורים, הלבנונים והעזתים, אך לא שולח את חייליו שלו. 30 שנה אנחנו שולחים את חיילנו להילחם נגד איראן אך הם יושבים מוגנים. זה לא הגיוני".

כשנשאל האם תקיפה באיראן מתקרבת השיב בנט: "הגורם המניע את הדברים הוא איראני ואנחנו צריכים למקד עליו את הלייזר. אני מתווה קו אסטרטגי וטוען שאנחנו לא נטפל כירורגית בפינצטה אלא נפעל בשכונות שיש בהם רקטות כמטרות לגיטימיות".

ניסים משעל התייחס לדבריו: "ראש הממשלה אמר לפני כמה ימים שיש בלבנון מפעלים לטילים מדייקים המאיימים על ישראל, האם ישראל צריכה להשמיד את הטילים?".

בנט: "אומר זאת כך: ללבנון יש מעל 100 אלף רקטות שאינן מדויקות, במידה והן יהיו מדויקות מדובר באיום משמעותי על מדינת ישראל ואנחנו לא ניתן למצב כזה לקרות בשום מחיר. בשנים 2012-2006 ישראל אפשרה לחיזבאללה להתחמש ב-130 אלף רקטות, זה היה מחדל אסטרטגי. עתה הם מחפשים לדייק את אותם הרקטות ולא ניתן לזה לקרות".

טיל של חיזבאללה. צילום: רויטרס
טיל של חיזבאללה. צילום: רויטרס


"חייבים לעצור את העברת הכספים למשפחות המחבלים"

על פיגוע הדקירה שאירע הבוקר בכרמי צור טען השר: "מוקדם לדעת אם מדובר בגל חדש של טרור. הפלסטינים מהללים את הרוצחים הללו ומעודדים כל נער לקום ולהיות הגיבור שלהם. אנחנו פועלים בצורה נחושה נגד אותם המחבלים, אך אנחנו גם חייבים לעצור את העברת הכספים למשפחות. משפחותיהם של הרוצחים שהרגו את הרב רזיאל שבח ואיתמר בן גל יחלו לקבל קצבה בחודש הקרוב. אני לא מוכן לקבל את זה שמדינת ישראל לא מונעת את העברת הכספים הזו בטענה שזה מסובך מדי. מדובר בתמריץ כלכלי משתלם. האקזיט בחברה הפלסטינית הוא הרג יהודים".

על האפשרות לגרש משפחות מחבלים לעזה ויהודה ושומרון אמר יו"ר הבית היהודי: "ההחלטה הזו נמנעה בגלל המשפט הבינלאומי, אבל עלינו לבדוק את הנושא מחדש. אין שום מניעה משפטית לעצור את הגעת הכספים למשפחות שמקבלים בשנה מיליארדי שקלים, מי שרוצח יותר יהודים מקבל יותר כסף".

"אין לי כוונה להגן על דבריו של הרב קלנר"

לסיום התייחס השר בנט לדבריו של הרב יוסף קלנר, שזלזל ביכולותיהן של נשים להשתלב בחברה הישראלית: "הוא אמר דברים מקוממים שהמכינה בעצמה התנערה מהם. אני לא מסכים לתוכן הדברים ולא לאופן בו נאמרו, זו לא דרכה של הציונות הדתית וזו לא דרכה של היהדות. אותי חינכו לגמרי אחרת. כשהקמתי סטארט-אפ התחברתי לנשים מצליחות, כשהקמתי מפלגה חברתי לאיילת שקד בגלל הכישרון והשכל הישר שלה".

"הרב קלנר הוא גדול המתנגדים שלי ואין לי כוונה להגן על אמירותיו. אני מרגיש מאוד יציב בתפיסותיי ולכן קם כנגד כל אמירה חריגה בעיני של הציבור אותו אני מייצג. הרוב המוחץ של מנהיגי הציונות הדתית לא אוחזים בעמדות ששמעתם מפי הרב קלנר. הנוער מתגייס לצה"ל ולשירות לאומי. הרבנים הללו הם רק מיעוט".

עריכה: איתמר זיגלמן