מגיש הרדיו והעיתונאי אראל סג"ל נמתח הבוקר (רביעי) בשידור חי, כשבמהלך תוכניתו בגלי צה"ל הועלה על קו הטלפון בטעות אדם שאינו המרואיין איתו ציפה לדבר. סג"ל, כשלצידו העיתונאי דוד ורטהיים, העלה לשידור את האיש שחשב שהוא אלכס אור, ראש זרוע חשיפה במח"ש לשעבר, לראיון בעקבות דו"ח המחלקה לפיו 640 תיקים נפתחו נגד שוטרים בשנה החולפת, ו-40 אחוזים מהם הסתיימו בהעמדה לדין. האדם שיתף פעולה עם הסיטואציה והתחזה בשידור לבכיר מח"ש לשעבר, וכשנשאל אם קרא את הדו"ח ענה: "יצא לי לעבור עליו בכללי, ראשי פרקים ככה".



סג"ל וורטהיים לא הבינו בתחילת השיחה כי הם לא מדברים עם האדם הנכון ושאלו אותו: "יש לזה תקדים, לדו"ח חמור כל כך?", והמרואיין ענה: "שמע, מקרים כאלה קרו בעבר, זה לא משהו חדש. לא קרה משהו דומה באמת, בצורה פומבית. מאחורי הקלעים כמובן שהיו דברים כאלה ואחרים שהגיעו לרמות כאלה. יש לך היום מאבקי כוחות, אתה רואה את זה בכל התחומים, חילופי שלטון בין הדור הישן לדור החדש יוצרים המון חיכוכים בכל התחומים".



בהמשך השיחה, כשנראה כי המרואיין לא בקיא בפרטי השיחה ועונה באמירות כלליות בלבד, סג"ל חשד כי לא מדובר באדם איתו חשב שהוא מדבר ושואל "אני מדבר עם אלכס אור? עם מי אני מדבר", והאדם מצידו השני של הקו מחליט לחשוף את עצמו: "האמת שעשיתם טעות במספר, קוראים לי בכלל פלג עקר. התקשרתם אלי וזרמתי עם השיחה".



אראל סג"ל. יח"צ
אראל סג"ל. יח"צ



לאחר החשיפה נשמע כי סג"ל יצא מכליו והגיב לעקר בחריפות: "זה מאוד לא יפה שאתה עשית את זה, אתה מביך פה את המפיק. זה מעשה מכוער, זה פשוט בושה וחרפה, תורידו אותו מהקו". עקר נשמע רגוע ועונה על הדברים: "אני לא בטוח. עשיתי מעשה משעשע. אנשים נהנים לשמוע את הדבר הזה".



אחרי השיחה המביכה, אלכס אור, בכיר מח"ש האמיתי, עלה לשידור ואמר: "מאוד נהניתי מהריאיון הקודם איתי. אני מסתכל על עצמי ואומר אולי אני קצת לא נורמלי, אולי אני מדבר ואני... הזיקנה, לא יודע".



מאוחר יותר היום פרסם עקר את התקרית בחשבון הפייסבוק שלו: "הפעם אני לא עשיתי כלום. זה פשוט נופל עליי. אז ככה, הטלפון מצלצל ואני עונה. מפיק מגלצ: 'אלכס, אני רוצה להעלות אותך לשידור'. אני (אין לי מושג עם מי אני מדבר): 'קדימה. אני מוכן'".



זו לא הפעם הראשונה שתקרית מביכה מסוג זה קוראת לסג"ל, בחודש מאי, עם ביקורו של הנשיא טראמפ לישראל, מייל שהגיע למערכת של גל"צ בישר על כך שהוא מתכוון להעניק לגלי צה"ל ריאיון לקראת הגעתו. באולפן החלו ההכנות לכך, ושיחת הטלפון התקיימה, כשהמתחזה עלה לשידור. יש לציין כי לאורך הדרך, המידע היה נראה אמין ומוצק, אך בסופו של דבר התברר כי מפיקי התוכנית נפלו בפח מרוב התרגשות מהאירוע שהיה עתיד לקרות.



אראל סג"ל קיבל על עצמו את מלאכת הריאיון, ושאל את טראמפ שאלות לגבי כל הדרך שבה הוא צפוי להתנהג, ועל מה הוא אמור לדבר במהלך שהותו כאן, ושאלות כלליות על המצב הישראלי-פלסטיני ועל היחסים של ארצות הברית עם ישראל. המתחזה, שזהותו טרם ידועה, טען כי מדובר בריאיון בלעדי וכי הוא נמצא בשידור חי מהמטוס של הנשיא, בדרכו לישראל. רק לאחר השידור, התבררה למערכת הטעות המביכה. אראל סג"ל לקח אחריות על העניין ופרסם התנצלות בטוויטר.