בשנות ה־70, שרי הייתה אחת הכוכבות הגדולות בישראל, ולתקופה גם מחוצה לה. שיריה "לעולם בעקבות השמש", "דם חם", "זה הרגע לאהוב", "ילדיסקו" ו־Let’s Go Wild, הפכו ללהיטי ענק, וקולה העוצמתי ונוכחותה הכריזמטית הפכו אותה לכוכבת. עכשיו, בגיל 62, היא חוזרת ומצהירה: "הכל אצלי עדיין בוער כמו שבער בי כשהייתי בת 20. אני אומנם מתרפקת לעתים על המוזיקה הנפלאה של שנות ה־70 בארץ ובחו"ל, אך עדיין מרגישה צעירה מתמיד ויש לי המון אנרגיות וכוח ליצור ולשיר ולהופיע בשיא המרץ; ואגב, הקול שלי לא השתנה בכלל עם השנים".



בשנות ה־80, אחרי כישלון אלבומה "פסיעה אחת קדימה", שרי מיעטה להופיע והבליחה מעת לעת בשירים חדשים, אך התקשתה לשחזר את ההצלחה הקולוסאלית שלה זכתה בראשית דרכה. למרות זאת, בתחילת שנות האלפיים הצליחה להמציא את עצמה מחדש, ויצאה במופע נוסטלגי משותף עם עוזי פוקס וגבי שושן ז"ל - שזכה לשבחים וממשיך להצליח גם כיום, כשאת מקומו של שושן המנוח תפסה רותי נבון.



בשנים האחרונות עלתה לכותרות שרי גם כאמה של הזמרת אדר גולד, שעושה חיל עם עילי בוטנר וילדי החוץ. מתברר שגם בנה, יובל, נדבק בחיידק, ומלווה את אמו כגיטריסט. "זאת תעשייה אכזרית ולא פשוטה, אבל העניין הזה התהווה בבית ותפס אותם מהמקום הכי טבעי. אני טורחת להגיד להם מדי יום שזה לא קל ושזה קשה, אבל אני מכבדת את החלטתם. הם ראו את המקומות שאני הייתי בהם, את הקשיים והמהמורות. לא תמיד הכל נוצץ, אבל אני לצדם ותומכת בהם בהכל", היא מרגיעה.





את מרגישה תחושת החמצה בקריירה?
"אני לא יודעת להגיד לך. הרבה שנים לאחור, כן, הרגשתי החמצה, אבל בסופו של דבר אני לא מצטערת על בחירות שעשיתי. אני מצטערת אולי על דרכים בהן בחרתי, אבל אני בן אדם, ולמדתי לקבל ולהכיל אותי, ואני שמחה להיות במקום הזה".



בימים אלה, אחרי שנים ארוכות של דממת אלחוט, יצא לתחנות הרדיו שיר חדש של שרי, "פסיפס", שאת מילותיו כתב דודי בר דוד והלחין לירון לב. עיבוד והפקה מוזיקלית: פטריק סבג.



"קיבלתי מילים ולחן של לירון לב והתאהבתי מאוד בלחן", היא מספרת. "השיר ישב אצלי כמה שנים. בשלב מסוים החלטתי להקליט אותו, אבל הבנתי שהטקסט שלירון שלח לי שייך לעולם הפנימי שלו, אז החלטתי שאני רוצה טקסט שיתאים לי. ביקשתי ממנו אישור להעביר את הלחן לכותב אחר שיכתוב לי טקסט. יצרתי קשר עם דודי בר דוד המוכשר, ישבנו ודיברנו על תחנות בחיי, וכך נולד 'פסיפס', שהוא מעין סגירת מעגל עבורי ודיאלוג פנימי ביני לבין עצמי".


לצד השיר החדש, יוצאת בימים אלה שרי במופע סולו חדש עם עיבודים מוזיקליים עדכניים של פטריק סבג. "אני עוקבת אחרי פטריק הרבה זמן. הוא מאוד מוכשר ובמופע אנחנו מבשלים עיבודים מאוד עכשוויים ורוקיסטיים לשירים שלי באינטרפרטציה צעירה", היא מספרת.


הזמרת שרי, פסטיבל זמר 1978. productions 2001
הזמרת שרי, פסטיבל זמר 1978. productions 2001


את בונה על השמעות השיר החדש ברדיו?
"בוודאי. אין אמן שלא מייחל ומחזיק אצבעות לעצמו שהרדיו יפרגן. עדיין תחנות רדיו זה משהו שכן חשוב, אפילו בעידן הרשתות החברתיות. אבל מאחר שמזמן לא הוצאתי שיר, שום דבר לא מובן לי מאליו, ואני מודה על כל השמעה ומקווה שיאהבו את זה".

מהו סוד הנעורים הנצחיים?
"אני מעורבת מאוד בכל הסצינה הזו. גם אדר וגם יובל חזקים בסצינה ומעדכנים אותי. במקביל, אני עובדת כמנטורית של חבר'ה צעירים, ואני מאוד קשובה לכל מה שקורה היום ומתעדכנת. אני כל הזמן בכאן ובעכשיו. גם את נכסי צאן הברזל שלי אני מבצעת בצורה עכשווית".

ומתי אלבום חדש?
"לאט־לאט. קודם נוציא שיר ואז עוד שיר. גם הקונספט של אלבומים כיום הוא די פאסה".