קטניות מכילות שפע של יתרונות תזונתיים: הן מכילות חלבון מן הצומח (בשילוב דגנים, הן מספקות לגוף חלבון מלא), מכילות פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים ואף דלות בשומן. בנוסף, הן מכילות מגוון של ויטמינים ומינרלים, כגון: סידן, ברזל, מגנזיום ואשלגן

למרות הרכבן התזונתי המצוין, רבים עדיין ממעטים לשלב אותן בתפריט מסיבות שונות, כמו חשש לאי־נוחות במערכת העיכול.

קטניות ודגנים הם חלק חשוב מתזונה ים־תכונית, המומלצת על ידי משרד הבריאות וארגוני בריאות רבים, בזכות הסגולות הבריאותיות שלה וביתרונות שהיא מספקת לשמירה על אורח חיים בריא ומניעת מחלות.

כדאי לדעת שהגוף שלנו מסתגל לעיכול קטניות, והוספה הדרגתית של קטניות לתפריט תפחית את אי־הנוחות בצורה משמעותית. בנוסף, כדי להפחית את התופעה מומלץ להשרות את הקטניות במים ו/או להנביט אותן.

שלושה טיפים לשילוב קטניות בתפריט:

1. עבור ילדים שלא מורגלים באכילת קטניות, עדשים הן דרך נהדרת להתחיל, כמו שילוב עם אורז בתבשיל מג'דרה או קציצות עדשים של טבעול.

2. ממרח החומוס האהוב על ילדים ומבוגרים כאחד המכיל גרגירי חומוס, יכול לשמש כממרח טעים בכריכים וכממרח לצד ארוחה. בקניית ממרח חומוס בחנו את רשימת הרכיבים וודאו שגרגירי החומוס מופיעים כרכיב הראשון והעיקרי במוצר.

3. ניתן להשרות ולבשל בפעם אחת כמות גדולה של קטניות ללא תיבול, לחלק למנות בשקיות ולהקפיא. הקטניות נשמרות במקפיא לחודשים, וניתן להפשיר בקלות מנה לפי הצורך ולהיות ספונטניים בהכנת ארוחה עם קטניות.  

בתיאבון!