סערת אלשיך: בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו דורשים הערב (חמישי) לחקור את דברי המפכ"ל על החוקרים הפרטיים אמש בראיון ל"עובדה", כך דווח הערב (חמישי) ב"החדשות". במקביל, השר ארדן פנה היום ליועמ"ש וביקש ממנו לספר לו כל מה שהוא שמע על עניין החוקרים הפרטיים מהמפכ"ל ומניצב רוני ריטמן.



כזכור, המשטרה תדרכה בזמנו את הכתבים על המידע המפליל שמוכיח, לטענתם, שיש חוקרים פרטיים שביצעו מעקב אחר חוקרי היאח"ה. עוד דווח כי בשיחות סגורות המפכ"ל אמר: "אני לא מצטער על הראיון שפורסם ולא חוזר בי מאף מילה שאמרתי". 



בכיר במטה הארצי אמר ל"החדשות" שהתגובה של נתניהו לדברי המפכ"ל הייתה צפויה. כמו כן, בדיווח צוין כי גורם משפטי טען שצריך למנוע את מעורבות נתניהו בנושא ההחלטה ביחס להארכת הקדנציה של אלשיך. 
 
כפי שפורסם היום, היועמ"ש ופרקליט המדינה קיבלו עדכון מלא על החוקרים הפרטיים לפני שנה, וגם הם לא סברו אז שיש מקום לפתוח בחקירה. עם זאת, על פי הדיווח ב"החדשות", העדכון היה רזה מאוד, ודיבר על תחושות בלבד. היועמ"ש ופרקליט המדינה אמרו למפכ"ל להראות להם את החומר, אם יש כזה, והמפכ"ל לא חזר אליהם, כאשר היה ברור שעם החומר ה"רזה" שהוגש אי אפשר לפתוח בחקירה. 

בנוסף, במשטרה מנהלים מעקב אחר איש עסקים שעוסק, לפי החשד, באיסוף מידע אחר חוקרי ראש הממשלה. נכון לעכשיו, אין שום אינדיקציה שקושרת את ראש הממשלה עצמו לפעילות הזו.
 
בהקשר זה, בערוץ 10 דווח כי גורם בכיר במשטרה אמר כי לפי מידע מודיעיני שהגיע אליו, היעד המרכזי לעבודת החוקרים הפרטיים היה מפקד יאח"ה כורש בר-נור ועוד כמה חוקרים זוטרים הקשורים לחקירות נתניהו. "לפי המידע המודיעיני שהיה בידינו, העבודה המשמעותית לא נעשתה ע"י מעקב של חוקר בשטח אלא באמצעים טכנולוגיים מכמה ממדינות אירופה", אמר הגורם. 
 
עוד דווח, כי המידע היה על דמות אירופית המקורבת לראש הממשלה שפעלה כביכול כדי לאסוף מידע. יש כאן סוגיות משפטיות מורכבות ולא ברור האם התקיימו בסופו של דבר עבירות פליליות. הפעולות, לפי הדיווח, פסקו לאחר שהמפכ"ל דיבר על כך באופן פומבי בינואר 2017.