בסביבת היועמ"ש משיבים אש: "אם למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, היו ראיות או מידע מבוסס על כך שחוקרים פרטיים אוספים מידע על חוקרי היאח"ה המנהלים את החקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא יכול היה לפתוח בחקירה ולא לחכות לשום הנחיה מהיועמ"ש או פרקליט המדינה", כך מתייחסים היום (חמישי) גורמים בכירים בסביבת היועמ"ש אביחי מנדלבליט המעורים בפרטים לדיווח על פי היועמ"ש ידע על המעקב אחרי חוקרי היאח"ה. לדבריהם, "חקירות נפתחות ומתנהלות בהסתמך על ראיות ומידע, ולכן אם המפכ"ל לא מצא לנכון לפתוח בחקירה אז סביר להניח שלא היו לו ראיות וגם לא מידע מבוסס".
אותם גורמים לא אוהבים את ההשתלחות של המפכ"ל ובוודאי שלא את האמירה של המשטרה לפיה הועבר דיווח ליועמ"ש ולפרקליט המדינה, ככזו המטילה את האחריות לפתחם של השניים. "הוא דיבר על תחושות ועם כל הכבוד עם תחושות לא מנהלים חקירות. לא יכול להיות שמצד אחד יטענו המפכ"ל והמשטרה כי תיקי חקירה צריכים להיות מבוססים על ראיות, ומצד שני הוא מחפש חיזוקים כשיש לגורם כלשהו במשטרה תחושה שחוקרים פרטיים פועלים בשטח ועוקבים או אוספים מידע אודות חוקרי היאח"ה".

מפכ"ל המשטרה אלשיך. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מפכ"ל המשטרה אלשיך. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בטרם נרגעו הרוחות בעקבות התבטאותו של המפכ"ל ולאחר מכן השתלחותו של ראש הממשלה שקרא לחקור את הנושא עד תום, כבר פרצה סערה נוספת במרכזה רנ"צ אלשיך, והפעם כשמולו גורמי האכיפה הנוספים לרבות הפרקליטות וסביבת היועמ"ש. "ממתי צריך את האישור של היועמ"ש לחקור חשדות או מידע כשלא מדובר בחשוד שהוא נבחר ציבור? כמו שאנחנו יודעים חוקרים פרטיים הם לא אישי ציבור ולא שרים או חברי כנסת לכן בנקל יכול היה המפכ"ל אם לו בסיס לטענות לפתוח בחקירה או אפילו בבדיקה סמויה ולאחר מכן אם היה צריך להרחיק איתה לכת לפנות ליועמ"ש לקבל את אישורו להמשיך בחקירה. לדווח בסגנון שהדיווח הועבר זה לא רציני".

יש גורמים בגופי האכיפה שטוענים כי האמירה של המפכ"ל במהלך הראיון ועוד קודם לכן באותה ישיבה סגורה באה לכאורה רק כדי להרתיע והוא מבחינתו השיג את מבוקשו כמו שאמר בראיון בעובדה. "המפכ"ל ציין שאחרי שהעלה את זה באותה שיחה סגורה מיד לאחר מכן זה פסק. יכול להיות שהוא גם צודק והתחושה שלו היתה נכונה. אם יש לו ראיות כמו שניסה לרמוז שיפתח בחקירה בלי לשאול ובלי להקל ראש".