"אם המשטרה תחליט להשאיר את ניצב רוני ריטמן בארגון, ולאור העובדה שהוא טוען שהיה שמח להזדמנות להוכיח את חפותו במשפט במידה שיישאר במשטרה, נעתור לביטול החלטת היועץ המשפטי לסגירת התיק הפלילי, כדי לאפשר לו לעמוד למשפט ולהוכיח את חפותו", כך חושף הערב (חמישי) בפני "מעריב אונליין" עו"ד חי בראל פרקליטה של צ', הקצינה המתלוננת נגד ראש להב 433 במשטרה. דבריו מתפרסמים זמן קצר אחרי שמסר את תגובתו לבג"ץ בעניין האמור".



עו"ד בראל ציין גם כי הוא והקצינה אינם מחפשים את ראשו של ריטמן, אולם באם יש למפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, כוונה להשאירו בארגון, הם לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים. "האם שיבוצו באגף אחר יתקבל בצורה ראויה? האם באגף אחר זה בסדר שיהיה קצין שנחשד בהטרדות מיניות?!".



פרקליטה של צ' שיגר הערב את תגובתו הסופית להחלטת בג"ץ בעקבות הודעת המפכ"ל והמשטרה מהשבוע שעבר. עו"ד בראל מותח ביקורת מרומזת וישירה כנגד התנהלות המשטרה והמפכ"ל, שבחר כלשונו לקיים את החלטת בג"ץ שלא מתוך כוונה להביע חרטה או קבלת אחריות כי אם מלית ברירה כביכול.



עו"ד חי בראל. צילום: ליהי לאופר



לדבריו, "המפכ"ל נזף בניצב ריטמן בליטוף במסגרת המחויבות כביכול והתחייב שהוא לא יקודם בתפקידו". עוד הוא ציין כי ריטמן יפנה את כיסאו עד לראשון באפריל: "מבחינתי זה מועד סביר שכן צריך לערוך חפיפה למחליף בתפקיד, אולם ההתנהלות מחייבת ביקורת נוקבת. אנחנו, מבחינתנו, מיצינו את הזכויות של המתלוננת בעתירה והדברים שביקשה מולאו, אולם אם יש כוונה להשאיר את ניצב ריטמן בארגון, אז לא נאמרה מבחינתנו המילה האחרונה ונגיש עתירה נוספת".



בסביבתו של ניצב ריטמן בחרו שלא להגיב לתגובת פרקליטה של הקצינה כפי שנמסרה לבג"ץ. מקורבים לניצב ריטמן הסבירו כי מדובר בסוף סיפור בניצחון. "ריטמן יסיים שלוש שנים וחצי של כהונה בתפקיד ודברי המפכ"ל מהדהדים ועוד ימשיכו להדהד. ריטמן מבחינתו ימשיך בתפקיד כל עוד החקירות המשמעותיות מתנהלות".