השבתה של כלל משרדי הממשל הפדרלי בארצות הברית החלה הבוקר (שישי), זאת לאחר שהסנטור הרפובליקני, ראנד פול, חסם הלילה את ההצבעה על הצעת התקציב שעליה הסכימו בשתי המפלגות, זאת בטענה שתגדיל את הגירעון. מדובר בפעם השנייה בשלושת השבועות האחרונים שהדבר מתרחש.



בתום שעות ספורות, הסתיימה ההשבתה לאחר שבית הנבחרים אישר לבסוף את הצעת החוק. אי ההסכמות בין הרפובליקאים לדמוקרטים הן על רקע סוגיית מעמדם של "הדרימרס", המהגרים בלתי חוקיים שהגיעו לארצות הברית כילדים.

כזכור, בהשבתה הקודמת סוכנויות ומשרדים פדרליים, פארקים לאומיים, מוזיאונים ומתקנים ממשלתיים נוספים נותרו סגורים או פעלו במתכונת חלקית. מאות אלפי העובדים נאלצו להישאר בבתיהם מבלי לקבל תשלום, בעוד מזכיר ההגנה, ג'יימס מאטיס, הזהיר כי השבתה ממושכת תפגע גם ביכולת הצבא לאסוף מודיעין, להתאמן או לתחזק את מערכות הלחימה. 



בנוסף, הבוקר התברר כי הצעת התקציב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתיחשף ביום שני, תכלול בקשה לסכום של שלושה מיליארד דולר, אשר אמור להיות מוקצה למען מטרה זו, כך לפי בכיר בממשל. 

הגורם, אשר תדרך קבוצת עיתונאים ולא הזדהה, אמר כי הכסף ילך לרכישת קרקע פרטית בעמק ריו גרנדה שבדרום טקסס ולשם רכישות של פלדה. הממשל האמריקאי מתכוון לבנות גדר פלדה באורך 96 קילומטר ב-2018, ולהאריך אותה עד ל-103 ק"מ עד סוף 2019.