מתוח באיו"ש: מאות פלסטינים מתעמתים היום (שישי) עם כוחות צה"ל בשישה מוקדים בשומרון ובבנימין. בדובר צה"ל מסרו שהעימותים לא חרגו בינתיים וכוחות הביטחון פועלים לפיזורם של המהומות, שפרצו על רקע דיווחים שחמאס הכריז על יום זעם בשטחים. לפי דיווחים פלסטינים, צעיר נפצע באורח קשה בראשו מירי שבוצע לעברו במהלך העימותים. בתוך כך, מוקדם יותר סוכל ניסיון פיגוע לאחר שצעיר פלסטיני בן 23 ניסה להיכנס למערת המכפלה שבחברון עם סכין ונעצר על ידי כוחות מג"ב. 



במהלך האירוע עצרו השוטרים את הצעיר, שניסה להיכנס עם סכין המוסלקת בגרבו לאתר הקדוש. הכוחות הבחינו בפלסטיני, שהגיע לאחת מעמדות הבידוק במערת המכפלה, ובמסגרת הבידוק שביצעו בו, הוא העלה בהתנהגותו את חשדם.



לאחר שהתבקש לעבור בידוק של גלאי המתכות במקום, בדיקות שעבר מספר פעמים, התריע הגלאי כל פעם מחדש עד שבחיפוש קפדני על החשוד אותרה סכין מטבח גדולה מוסלקת בגרבו.



במג"ב מעריכים על פי תחקור ראשוני בשטח כי מדובר בחשוד שהגיע לבצע ככל הנראה פיגוע דקירה במקום. עוד משבחים במג"ב את פעילות הלוחמים שהביאה זו הפעם השישית מתחיל השנה לסיכול פיגוע דקירה במערת המכפלה.



לאחר שסיכלו את פיגוע הדקירה העניק חובש משמר הגבול של משטרת ישראל, טיפול רפואי, לבחור פלסטיני שאיבד הכרה ביציאה ממערת המכפלה בחברון.



הטיפול בפלסטיני שהתמוטט ביציאה ממערת המכפלה. צילום: דוברות המשטרה
הטיפול בפלסטיני שהתמוטט ביציאה ממערת המכפלה. צילום: דוברות המשטרה



הלוחמים מיד הזעיקו למקום את החובש הכונן מגדוד מערת המכפלה של מג"ב שהעניק לבחור הפלסטיני טיפול רפואי ראשוני שכלל פתיחת נתיב אוויר, לקיחת מדדים, החדרת עירוי, החזרת הכרתו של הפלסטיני וייצוב מצבו כשבמקביל הוזעקו אנשי הסהר האדום, שפינו את הבחור, תושב חברון בשנות ה-30 לחייו לבית החולים. 



מהמשטרה נמסר כי "לוחמי משמר הגבול הפועלים לביטחון הפנים של מדינת ישראל, לצד לחימה בטרור, בפשיעה ושמירה על הסדר הציבורי, פועלים גם להצלת חיים ולהענקת טיפול רפואי לאלו הנזקקים לכך, ללא הבדל בין דת, גזע ומין".