הסלמה ביטחונית בצפון:  מטוס ללא טייס איראני חצה את הגבול לישראל היום לפנות בוקר (שבת), ויורט על ידי צה"ל. על פי הפרטים הראשוניים מהאירוע, מתברר כי כבר בשלב מוקדם, המל"ט זוהה על ידי המערכות האוויריות. בעקבות האירוע נורו טילים נגד מטוסים ישראלים, דבר שהוביל לנטישת המטוס הישראלי מעל הגליל ולפציעת הטייס באורח קשה וטייס נוסף באורח קל. על פי הודעת צה"ל, הכטב"מ האיראני יצא משדה התעופה T-4 באזור תדמור. הוא הושמד על ידי מסוק אפאצ'י ונפל בשטחנו.



אלוף משנה במיל' קובי רגב, לשעבר מפקד טייסת F-16, התייחס הערב בערוץ 10 לתקרית הקשה, "במהלך הפעילות של חיל האוויר יש מעטפות הגנה קרובות ורחוקות שאמורות לתת התרעה ולהכין את המטוסים", הסביר רגב. "צריך עדיין להבין איך המטוס נפגע, אבל מהרגע שיש פגיעה, יש שניות בודדות לקבל את ההחלטות. אנחנו מתחילים עכשיו להבין את מה קרה בקוקפיט (תא הטייס). ולגבי ההחלטות של הטייסים, סט ההחלטות שהם לקחו בנקודת הזמן הייתה טובה מאוד ובהרבה מובנים הצילה את חייהם". 

שרידי מטוס הקרב של צה"ל בשטח ישראל. צילום: רויטרס
שרידי מטוס הקרב של צה"ל בשטח ישראל. צילום: רויטרס
כשנשאל רגב כיצד מכוונים הטייסים את המטוס להתרסק במקום שלא יהווה סכנה, השיב: "צריך לכוון את המטוס לנקודת התרסקות שאינה עירונית. הטייסים פעלו כדי להביא לכך שנקודת הנטישה של המטוס ונפילתו לא תביא לסיכון חיים של ישראלים".

רגב הוסיף התבטאות מעניינת ואמר: "בשני גלי התקיפות הבוקר מטוסי חיל האוויר ביצעו את משימתם תוך אי הפרה של ריבונותה של מדינה אחרת. חיל האוויר משתמש בטכנולוגיות ושיטות מתקדמות, שחלקן ממש מדע בדיוני, המאפשרות לו לעשות דברים רחוקים מאוד בצורה חשאית".