נסיעה ברכבת היא בדרך כלל הרבה יותר נוחה ומהירה משאר אמצעי התחבורה העומדים לרשותנו. יחד עם זאת, גם בה, כבכל דבר אחר בעולם יש חסרונות. למשל, העובדה שקשה למנוע במאה אחוזים מפסיכיים למיניהם לעלות על הרכבת, מה שעלול לגרום להרבה מאוד בעיות. זה מה שגילו לאחרונה שוטרים בשיקגו, כאשר נאלצו להתמודד עם פירומן בפוטנציה, שהחליט להבעיר אש ברכבת.



השוטרים נקראו לקרון ברכבת התחתית בשכונת רוג'רס פארק, לאחר שדווח על גבר ששפך מדלל צבע על עצמו, על נוסע נוסף ועל הכיסאות. על פי החשד, הגבר, דייויד מ. פרגוסון, איים להבעיר את עצמו ואת הנוסע. השוטרים אומנם הצליחו להביא למעצרו, אך לא לפני שסיכן חיי אדם וכן גרם לנזק לקרון. האירוע הדרמטי תועד במצלמות האבטחה ברכבת, ובו ניתן לראות את פרגוסון בן ה-28 אוחז במדלל הצבע, ורב עם אחד השוטרים. במהרה, מגיעים למקום שוטרים ונספים ויחד הם מנסים לתפוס אותו. לפני שהשוטרים לוכדים אותו, פרגוסון מצליח להבעיר ספר, והקרון כולו מתמלא באש ובעשן. למרבה המזל, השוטרים נמלטו מהמקום יחד עם פרגוסון ללא פגע. 



תמונת המעצר של דייויד פרגוסון. צילום: משרד השריף של מחוז קוק
תמונת המעצר של דייויד פרגוסון. צילום: משרד השריף של מחוז קוק


בשל מעשיו, פרגוסון נלקח למעצר במשרד השריף של מחוז קוק, והואשם בהצתה ותקיפה בנסיבות מחמירות. הוא כעת מחכה לשימוע בו יקבע גובה ערבות השחרור שלו. כתוצאה ממעשיו, אחד מעובדי הרכבת פונה לבית חולים בשל שאיפת עשן. כמו כן, האש שהצית גרמה לנזקים בקרון בסך של כ-10,000 דולרים. האירוע המטריד התרחש בחודש שעבר, אך פרטיו שוחררו לידיעת הציבור רק בשלב זה.