בפעם השנייה החודש: רכב צבאי נכנס הבוקר (שני) בשוגג לעיר הפלסטינית ג'נין ביהודה ושומרון ונתקל ביידוי אבנים מאסיבי של עשרות פלסטינים ואף בתקיפה פיזית של חייל וחיילת שהיו בו. החיילים חולצו מידי ההמון בסיוע מנגנוני הביטחון הפלסטינים, והועברו לידי צה"ל. כתוצאה מכך נפצעו שני החיילים. חיילת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ונשקו של אחד מהחיילים נגנב. הרכב יצא מהעיר בתיאום המנהל האזרחי והאירוע מתוחקר.



מתחקיר ראשוני עלתה הערכה כי החיילים השתמשו באפליקציית הניווט ווייז כשהיו בדרכם מהשומרון לעפולה. כעת נבדק מה גרם לטעות שהביאה לתקרית החמורה".



מקורות ביטחוניים פלסטיניים מסרו, כי "הרשות הפלסטינית העבירה חייל וחיילת שהגיעו בטעות ברכבם הצבאי לרחוב אבו באכר בעיר ג'נין במעבר ג'למה ממערב לג'נין". עדי ראייה סיפרו, כי מספר פלסטינים התגודדו מסביב לרכב, אך כוחות הביטחון התערבו במהירות, והביאו להוצאת החיילים הישראלים במהירות מהמקום.



ווייז: "באפליקציה קיימת אפשרות למניעת ניווט דרך אזורים מסוכנים"



בחברת ווייז הגיבו לפרסום לפיה החיילים השתמשו באפליקציה לפני שנכנסו לאזור המסוכן: "איננו יכולים להתייחס לפרטי נסיעה ספציפית, אך נדגיש כי האפליקציה כוללת הגדרת ברירת מחדל ייעודית אשר מונעת ניווט דרך אזורים המסומנים כמסוכנים או אשר אסורים בכניסה לישראלים. בנוסף ישנה התראה נוספת אשר קופצת כאשר סוטים ו/או נכנסים לאזור אסור בכניסה מסוג זה".‎



מוקדם יותר החודש אירע מקרה דומה, כאשר רכב ישראלי נכנס מסיבה שאינה ברורה לכפר אבו דיס מזרחית לירושלים. במקום התפתחה התפרעות אלימה של כ-200 פלסטינים, אשר יידו אבנים, שרפו את הרכב וחסמו את יציאתו מהכפר. כוחות צה"ל ומג"ב נכנסו לכפר בתיאום המנהל האזרחי וחילצו את האזרח שנפצע קל.



גם במקרה זה כוחות המשטרה הפלסטינית פעלו להגן על האזרח ולחלצו מפני ההמון ולתאם את חבירת צה"ל לחלצו. מאחורי הקלעים נראה שהחילוץ התנהל בתיאום ביטחוני טוב עם הפלסטינים, שהוכיחו כי הם מבצעים את תפקידם, גם כשזה כרוך במתח מול האוכלוסייה הפלסטינית. הגבר שחולץ, בן 59, הובא למעלה אדומים ופונה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים כשהוא במצב קל וסובל מחבלות.




מוקדם יותר היום: רכב נרגם באבנים בכפר תקוע, חלונותיו נופצו והנהגת לקתה בחרדה


אבנים יודו לעבר רכב ישראלי בכפר תקוע שביהודה ושמשותיו נופצו. ברכב היו הנהגת, ושני ילדים, וכתוצאה מהאירוע היא לקתה בחרדה. "הרגשתי נורא. הייתי ממש מפוחדת". היא סיפרה למעריב. "האוטו שלי חדש ולא הספקתי למגן אותו. חזרתי לתקוע ונסעתי לעבודה שוב, הפעם בטרמפים, באותה דרך שרק דקות ספורות קודם לכן רגמו אותי בו".



לטענת תושבי האזור, בכל פעם שנכנס גדוד חדש לתעסוקה בגזרה, אין חיילים ליד בית הספר ממנו זורקים אבנים על הנוסעים בכביש היחיד המחבר את מזרח גוש עציון עם מערבו. מחטיבת עציון נמסר כי הגדוד איננו חדש, הוא לומד את השטח וכי לאחר יידוי האבנים חיילים ירדו לכפר לסרוק ולחפש אחר המיידים.



הנזק לרכב שהותקף באבנים בתקוע, צילום: קרני אלדד
הנזק לרכב שהותקף באבנים בתקוע, צילום: קרני אלדד



הרכב שהותקף באבנים בתקוע. צילום: קרני אלדד
הרכב שהותקף באבנים בתקוע. צילום: קרני אלדד