אישה בשנות ה-50 לחייה, נעצרה הבוקר באחד היישובים בשומרון בחשד לביצוע עבירות מין בשלוש אחיות קטינות. על פי החשד, החשודה עשתה את העבירות המיוחסות לה בעת שהייתה מנהלת בית הספר בו האחיות למדו במלבורן, אוסטרליה. פעולה משולבת של היחידה המרכזית של המשטרה בשיתוף עם האינטרפול הבינלאומי, אשר דרש את מעצרה בעקבות האישומים הקשים, הביאו למעצרה לאחר חודש של חקירה סמויה.

תחילתה של הפרשה לפני כעשר שנים, כאשר תלמידה לשעבר בבית הספר החרדי במלבורן, סיפרה לפסיכולוג על עבירות המין שביצעה בה, לדבריה מנהלת בית הספר. המידע הועבר להנהלת בית הספר, ושעות ספורות אחר כך, בפברואר 2008, עזבה החשודה את מלבורן בדרכה לישראל.
שש שנים חלפו בטרם החשודה, שעברה לישראל ושבה לאוסטרליה, הגישה תביעה אזרחית בבית משפט במחוז ויקטוריה נגד הנהלת בית הספר וזכתה בפיצויים בסכום של יותר ממיליון דולר.

ביולי 2013 דרשו שלטונות אוסטרליה מישראל את הסגרתה של החשודה, בעקבות כתב אישום בן 74 סעיפים, העוסקים במעשים לא ראויים כנגד תלמידותיה. כעבור שנה הוגשה בקשת הסגרה לבית המשפט המחוזי בירושלים. הדיונים נמשכו שנתיים. החשודה לא הגיעה לשבע ישיבות בבית המשפט, משום שלטענתה חשה ברע או הייתה מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית. במאי 2016 קבע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן, כי הליכי ההסגרה נגד החשודה יופסקו וכי יש לאשפזה באופן מיידי.
במהלך השנה האחרונה החל הצוות הרפואי שטיפל בחשודה, לחשוד כי היא מעמידה פנים וכי הטענות שלה על מחלתה הנפשית, נועדו כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה. בשלב הזה, נכנסה לתמונה היחידה המרכזית במחוז ש"י אשר פתחה בחקירה סמויה שהביאה היום למעצרה של החשודה. בקהילה היהודית באוסטרליה נשמו היום לרווחה נוכח המעצר של המורה והמנהלת החרדית בבית הספר היהודי, שעל פי החשד תקפה את קטינות מהקהילה היהודית במלבורן והתחמקה מעונש כשברחה לישראל.