לאחר שהעיתונאי עמוס הראל טען כי ישראל התכוונה לתקוף שוב בסוריה בשבת האחרונה, אך נשיא רוסיה מנע זאת, הוא הצהיר היום (שני) בתכניתה של אילה חסוןב-103FM כי הוא "לא חושב ישראל הופתעה מכניסתו של המל"ט לשטחה". מלבד זאת, הוא הסביר כי "ישראל לא רוצה למצוא את עצמה בהיאבקות מול הרוסים".



"אני תחת מגבלת צנזורה ולכן אגדיר זאת כניחוש מלומד", הסביר הראל את קביעתו לפיה פוטין הוא זה שמנע תקיפה נוספת של חיל האוויר על אדמת סוריה.



"אחדד את השתלשלות האירועים שהובילה אותי למסקנה הזו", המשיך. "לאחר שיירטו מל"ט שחדר לשטחנו, החל ירי לעבר ישראל שבמהלכו נפגע מטוס F16. ישראל הגיבה בעוצמה ובאופן חד וברור כנגד הירי, ושמענו כי ישנה התלבטות אם לבצע מכה נוספת. ההתלבטות נעלמה ונודע כי ישראל שוחחה עם רוסיה כמה דקות קודם לכן. למיטב הבנתי, הפעולה הצבאית נפסקה עקב ההאשמות בנוסח הדיפלומטי של משרד החוץ הרוסי כי ישראל אשמה בחימום הגזרה".




"בסופו של דבר", לטענתו, "רוסיה פועלת לשמר את משטרו של אסד בסוריה. כשישראל מסכנת את העניין הזה פוטין עוצר את פעולות הצבאיות. ישראל לא רוצה למצוא את עצמה בהיאבקות מול הרוסים, בייחוד בהיעדרותם של האמריקאים במזרח התיכון".

"אני לא חושב שישראל הופתעה מכניסתו של המל"ט", הוסיף. לדבריו, "מדובר ביירוט מאוד מוצלח ותקיפה מסיבית של ישראל, שידעה בדיוק איזו תקיפה היא עומדת לבצע. זה לא היה נראה כמו תוכנית מגירה ששלפו לפתע, אלא פעולה שנערכו אליה מראש".

הוא הוסיף כי "גורמים רשמיים ישראלים אומרים שלא מדובר ברצף הצלחות שלנו ותקלה שעלתה לנו בדימוי הצבאי שלנו. מפקד חיל האוויר הפורש אמיר אשל דיבר על קרוב למאה תקיפות של ישראל שחלקם הגדול התרחש בסוריה. מה ישראל תעשה בפעם הבאה כשתעבור שיירת נשק?".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן