קנדריק לאמאר גונב מאומנית אפריקאית? לא אחת אנחנו מספרים לכם כאן על אומנים המגישים תביעה משפטית נגד אומנים אחרים, בטענה כי הם "גנבו" קטעים מוזיקליים מתוך יצירתם. הפעם – מדובר דווקא על קליפ של הראפר הכי מצליח בעולם כרגע קנדריק לאמאר, לשיר "All the Stars" מתוך פסקול הסרט הפנתר השחור.



מגזין הניו יורק טיימס מדווח כי מי שהגישה את התביעה הזו היא דווקא אומנית אפריקאית בשם לינה אייריס ויקטור שהעלתה לאחרונה תערוכת אומנות אפריקאית בצבעי זהב ושחור. מפיקי הקליפ אהבו את היצירה ופנו אליה בבקשה להשתמש באומנות בקליפ, אך ויקטור סירבה לשתי הפניות שנשלחו אליה.




הקליפ לשיר "All the Stars" של קנדריק למאר
הקליפ לשיר "All the Stars" של קנדריק למאר



עם זאת, אם תצפו בקליפ תוכלו לראות בבירור עבודות הדומות מאוד ליצירה של ויקטור. עורך דינה של היוצרת טוען כי מדובר בגניבה לא מוסרית – לא ברור האם העניין יגיע לבית משפט, אם תשאלו את עורך דינה של ויקטור, הוא יהיה מוכן להסתפק בהתנצלות פומבית וגם בפיצוי כספי כמובן.





אלטון ג'ון שב למלך האריות


אחת הקלאסיקות הגדולות והמצליחות ביותר של דיסני היא כמובן הסרט "מלך האריות" שיצא אומנם ב-1994, אך ממשיך להיות אחד הסרטים הגדולים של ענקית הקולנוע.



במקרה של מלך האריות, לא מדובר רק בסרט יוצא דופן אלא גם בפסקול בלתי נשכח, ובשנה הבאה – במלאת 25 שנים ליציאת הסרט, החברה מתכוונת להפיק גרסא מחודשת של מלך האחריות, כשעל הפסקול יהיו אמונים שוב – אלטון ג'ון וטים רייס שהיו אחראים לשירים בפסקול המקורי, וגם זכו על כך בפרס האוסקר.




ואם חשבתם שבהפקה המחודשת לא צפויות הפתעות – תחשבו שוב! אל ג'ון ורייס תצטרף הפעם שחקנית חיזוק מוצלחת במיוחד – ביונסה!
ג'ון התראיין למגזין הסאן וסיפר כי 4 שירים מהסרט הקודם ישארו כפי שהם, אך שיר הסיום יהיה שיר חדש עליו יעבדו יחד השלושה – או בקיצור, 2019, אנחנו כבר מחכים לך!