לאחר שהיה אחראי לשירים המוצלחים והעוצמתיים "הללויה" ו"נדנדה", ובעודו מתכונן לתכניתו המשותפת עם אייל גולן, אביב גפן החליט "להעיר את המתים" ולהחיות לשיר אחד ומקורי שכתב והלחין את רוחה של להקת "נוער שוליים", מלהקות הפופ הבולטות בראשית הניינטיז. בהודעה שהוציא לתקשורת סיפר גפן כי בזמן אמת הוא לא כל כך העריך את אלבומי הלהקה, אלא רק כעבור עשרות שנים הבין את גודל תרומתה לעיצוב הפסקול המקומי, לכן החליט לשלב את מיקיאגי ולוי בשירו החדש - "את לא לבד" תוך ניסיון לשחזר את סאונד הלהקה ולו לנאמבר אחד.



התוצאה? מאכזבת מאוד. למעשה, לא רק שהתאכזבתי, אלא 4:04 הדקות נשמעו כשעמום טוטאלי, עייפות החומר (של גפן) ו"סבל" נוראי לאוזניים: עד הדקה הראשונה, השיר נשמע מונוטוני מדי, רדום ומייגע וכך גם בשאר הבתים.



הפזמון, שמעט "מציל" את הכובד בהיותו Upper, זוכה לביצוע שנשמע מאולץ וטכני למדי, מהסוג שמושר במועדוני קריוקי הומי אדם, ולא רק שאינו מכבד את הקולות המעולים של מיקיאגי ולוי, אלא אף מבייש אותם ודי תמוה שבחרו למכור נשמתם האמנותית בשביל להגשים פנטזיה זו של גפן.



שלא תבינו לא נכון, אני חושב שגפן מוכשר ואין ספק שההפקה המוזיקלית של עופר מאירי הייתה במיטבה, אך הפעם לא רק שזה לא מוסיף לגפן, מיקיאגי ולוי נקודות, אלא זה אף גורע. שיר שהיה צריך להשאיר על שולחן הסקיצות ולגנוז.