תגובות נזעמות בכנסת בעקבות כוונת מפלגת השלטון בפולין לקדם הצעת חוק הכוללת הגבלות חדשות על השחיטה היהודית ומאיימת בהטלת עונש של ארבע שנות מאסר על מי שיפר אותן.



יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, אמר כי "לאחר חוק טשטוש פשעי המלחמה שביצעו הפולנים כלפי היהודים במלחמת העולם השנייה, מגיע כעת עוד חוק מיותר מבית היוצר של הפרלמנט הפולני, המבקש להטיל מגבלות על השחיטה הכשרה במדינה.



"אנו עדים למגמה מטרידה מאוד של סדרת חוקים אנטישמיים בפולין, שעל אדמתה נרצחו יותר מ־3 מיליון יהודים. 300 אלף מתוכם נרצחו בידי פולנים", אמר אילטוב.



הוא הוסיף: "ראש ממשלת פולין ניסה לשדר לנו אווירה של חברות ופיוס במסווה של נימוס אירופי, אבל בין השורות אנו רואים שלא זו בלבד שממשלת פולין לא מוכנה לדון בשום שינוי בחוק הכחשת פשעי השואה, אלא שהיא גם מוסיפה חטא על פשע וממשיכה לקדם חוקים אנטישמיים".




"מגמה של שנאת יהודים"




ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה בתגובה כי, "אנו עדים למגמה ההולכת ומחמירה של שנאת יהודים. אצפה מהממשלה הפולנית להתנער מהחוק, אם היא חפצה בקשרים טובים וקרובים עם מדינת ישראל".




"מגמה הולכת ומחמירה", ח"כ סבטלובה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"מגמה הולכת ומחמירה", ח"כ סבטלובה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לדבריה, "לא רק שהצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה פוגעת בעם היהודי, אלא שהיא רומסת את אחד מעקרונות היסוד של האיחוד האירופי - חופש הדת והפולחן". לדבריה, לישראל אסור להשלים עם הכיוונים שאליהם הולכת פולין בעת האחרונה ועל ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו לגלות אסרטיביות ביחסו אל הממשלה הפולנית.



ההגבלות בחוק השחיטה הפולני כוללות איסור על יצוא בשר כשר מפולין, מה שיפגע בחלק גדול מאוד מהקהילות היהודיות באירופה וביכולתן לשמור על חוקי הדת היהודית. גם יצוא הבשר לישראל ייפגע.