מאות מנכ"לים החברים בארגון IMCA, המאגד בתוכו מנכ"לים של רשויות מקומיות מרחבי העולם, ישתתפו בוועידת השלטון המקומי וקק"ל ובכנס Muni ExpO, שייפתחו היום בגני התערוכה בתל אביב. הארגון, שבראשו עומד דיוויד ג'ונסון, קיים אמש במלון הרודס בתל אביב, לראשונה מאז הוקם, ישיבת הנהלה בישראל, בהשתתפותם של כ־90 מנכ"לים של רשויות מקומיות וחברי הנהלה ממדינות שונות, בהן ארה"ב, סין, רומניה, הולנד וצרפת.
 

IMCA הוא ארגון מקצועי המקבץ תחתיו כ־5,000 מנכ"לים של רשויות מקומיות ומספק להם הכשרות, קורסים, ותוכניות חניכה.



חברי הנהלת הארגון ונציגיו יתארחו בישראל למשך שבוע, במטרה להשיק את המתווה לשיתופי פעולה בין מנכ"לים ברשויות המקומיות בארץ לאלו בעולם.


את ביקורם פתחו בסיור חגיגי בעיר חולון, בליווי מנכ"ל איגוד הרשויות המקומיות בישראל דורון מילברג, ובהמשך יבקרו בערים נוספות.



הביקור של חבריIMCA בישראל הוא חלק מרכבת אווירית שבמסגרתה מגיעים יותר מ־450 אורחים מ־80 מדינות מרחבי העולם, בהם מנכ"לים של רשויות מקומיות וראשי ערים מובילים.



בוועידה ישתתפו גם ראשי ערים גדולות, בהם ראשי עיריות מיאמי, אקופלקו, מילווקי, זנזיבר וכן ראש עיריית סן סלוודור, שגם מועמד לנשיאות בארצו. מלבד השתתפותם בכנס Muni Expo ובוועידת השלטון המקומי וקק"ל 2018, ייפגשו חברי המשלחת עם ראשי ערים בישראל במסגרת קוקטייל חגיגי שייערך לכבודם, יערכו סיורים בתל אביב, בהרצליה, בבאר שבע ובחיפה ויבקרו בחברות הייטק ישראליות.




"בעתיד יתחזקו הקשרים"




"אני שמח לארח את הישיבה הראשונה של IMCA בישראל. אני בטוח שהביקור של המשלחת מעיד על חשיבות שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי בישראל ואני צופה כי בעתיד יתחזקו הקשרים בין הרשויות בישראל לרשויות בחו"ל בתחומים רבים ונבצע יחד פרויקטים משותפים לרווחת התושבים בארץ ובחו"ל", אמר אמש מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג.



בוועידת השלטון המקומי שתתקיים היום ומחר ינאמו, בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים ובכירים בשלטון המקומי ובמגזר העסקי. הוועידה תתמקד בקשר בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי ובהצגת עידן "הערים החכמות", שאמורות להפוך אותן לווירטואליות.



עם הפיתוחים שיוצגו נמנים מצלמות חכמות שיצלמו כלי רכב החונים בניגוד לחוק, דבר שיביא על פי ההערכות להפסקת הצורך בהעסקת פקחים, וכן חיישנים המזניקים משאיות איסוף אשפה למקומות שבהם פחי האשפה מלאים ופינוי אשפה פנאומטי באמצעות צינור תת־קרקעי, שנועד להפסיק בהדרגה את סילוק האשפה בידי עובדים.



על פי חזון העיר הווירטואלית, תושבים לא יצטרכו להגיע לעיריות ואת כל הפעולות הם יוכלו לבצע באמצעות אפליקציה.