על רקע ההסלמה בצפון ביום שבת האחרון, ממשלת סוריה
תיעוד הפלת המלט האיראני
איימה היום (שלישי) כי ישראל תיתקל ב"הפתעות נוספות" בהתקפות עתידיות על שטחה. זאת לאחר הפלת מטוס  ה-F16 של חיל האוויר על ידי טילי נ"מ סורי ביום שבת האחרון. "יש לי ביטחון מלא שהתוקף הישראלי יופתע מאוד, כי הוא חשב שהמלחמה הזאת - מלחמת ההתשה שסוריה נחשפה אליה במשך שנים - לא תאפשר לה להתמודד עם התקפות נוספות", אמר סגן שר החוץ הסורי איימן סוסאן.  "אם ירצה אלוהים, הם יראו הפתעות בכל פעם שינסו לתקוף את סוריה", הוסיף סוסאן במסיבת עיתונאים בדמשק. 

שרידי מטוס חיל האוויר שהופל ביום שבת. צילום: רויטרס
שרידי מטוס חיל האוויר שהופל ביום שבת. צילום: רויטרס

 
היום התייחס לראשונה להסלמה בצפון שר הביטחון אביגדור ליברמן, והדגיש כי ישראל תמשיך לעשות את כל מה שצריך כדי להגן על האינטרסים שלה: "השתדלתי לא לדבר בימים האחרונים, אני לא חושב שזה הזמן לדבר, זה הזמן לעשות ואני לפחות מנסה להתמקד בעשייה. אנחנו מנהלים את העניינים גם בנחישות וגם באחריות, אין שום מגבלות ואנחנו לא מקבלים שום מגבלות, פעלנו בצורה נחושה וצריך להבין שלכל צעד שאנחנו נעשה פה קודמת עבודה רבה". 

לדבריו, "הכל צריך לעשות באופן מדויק, מתוכנן, מחושב, אנחנו נגיב על כל פרובוקציה, אנחנו נמשיך להגן על האינטרסים הביטחוניים החיוניים שלנו ובכלל. אם אני רוצה לעשות פרפרזה על הפתגם הידוע - 'זה לא הזמן לנבוח, זה הזמן לנשוך' ואנחנו ננשוך חזק, אני מקווה שלא נצטרך לעשות את זה". 

שר הביטחון אף התייחס לדיאלוג של שישראל עם רוסיה: "קודם כל זה קשר שמוכיח את עצמו, זה קשר יעיל, גם כשאנחנו לא מסכימים עצם העובדה שיש דיאלוג פתוח וכן מונע הרבה חיכוכים מיותרים, זה ברור שלכל צד יש אינטרסים משלו, כל צד רואה את התמונה אחרת, אבל יחד עם זה בשנים של מלחמת אזרחים בסוריה הצלחנו להימנע מחיכוך ישיר וזה גם הישג בפני עצמו".