שלוש עובדות סוציאליות, שהצטרפו במהלך השנה האחרונה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), חשודות שקיימו יחסים אסורים עם אסירים המרצים עונשי מאסר בכלא, כך הותר לפרסום היום (שלישי). מיד כשנודע הדבר למערך המודיעין בשב"ס נפתחה חקירה פנימית ושלוש העובדות הסוציאליות הושעו מעבודתן בארגון.



לפני ימים אחדים הגיע אל מערך המודיעין בשירות בתי הסוהר ולאגף המודיעין של כלא ניצן וכלא חרמון, מידע אודות שלוש עובדות סוציאליות צעירות, ששתיים מהן משרתות בכלא ניצן ואחת בכלא חרמון, המקיימות, על פי החשד, קשר אסור עם אסירים באותם בתי הסוהר.



לאחר בדיקה ראשונה, וכשהחשד אומת לכאורה, הועבר החומר לנציבות שב"ס ועל פי ההנחיות הושעו שלוש העובדות הסוציאליות מעבודתן במקביל לפתיחה בהליך פיטורין כנגד שלושתן. בשב"ס רואים בחומרה את האירועים האחרונים ונציבת שב"ס, רב גונדר עופרה קליגר, הורתה על תחקור האירועים והפקת הלקחים המתבקשים.



משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "מרגע היוודע על המקרים, הושעו העובדות מיידית ונפתחו נגדן הליכי פיטורין. נציבת בתי הסוהר הנחתה על תחקור המקרים והפקת הלקחים הנדרשים. כמו כן הנחתה הנציבה על רענון הנהלים בנושא. בשב"ס מתקיימת הקפדה מחמירה בכל הנוגע ליחסים וגבולות הנדרשים בין הסגל והאסירים. כל חריגה מטופלת במלוא החומרה".