יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד התייחס הערב (שלישי) במהלך ישיבת הסיעה לעדותו שנתן במסגרת תיק 1000, שהובילה להמלצת המשטרה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד. לפיד ציין כי בזמן אמת, כשעוד היה שר אוצר בממשלת נתניהו הקודמת, הוא לא הבין כי פנייתו של המיליארדר ארנון מילצ'ן לקדם את תיקון לחוק מס הכנסה נגועה בשחיתות, לכאורה.



בישיבה אמר לפיד: "בעקבות חקירת תיק 1000 פנתה אלי המשטרה וביקשה ממני למסור עדות על תקופתי במשרד האוצר. כמו כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל מסרתי להם עדות קצרה שנגעה לניסיון להרחיב את "חוק מילצ'ן" ל-20 שנה. אדגיש שלמרות כל הלחצים סירבתי להעביר את החוק. במקרה זה, כמו במקרים אחרים, "יש עתיד" הייתה המחסום האחרון בפני השחיתות השלטונית. מול פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם ובטובתם", אמר לפיד.



לפיד המשיך וטען כי לאור ההמלצות להגשת כתב אישום נגד נתניהו, אין ביכולתו להמשיך ולכהן כראש ממשלה, גם אם מבחינה חוקית הוא רשאי. "גם אם החוק היבש אינו מחייב את ראש הממשלה להתפטר, במדינה מתוקנת אדם שנגדו תלויות האשמות כבדות כל כך, שחלקן הגדול אינו מוכחש, אינו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה המופקד על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל. אין שום דרך לנהל מדינה בזמן שאתה נאבק בחשדות כבדים כל כך".