עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, הגיב הבוקר (רביעי) לראשונה להמלצות המשטרה הדרמטיות שפורסמו אתמול, וקבעו כי יש להעמיד את נתניהו על שוחד בשני התיקים, 1,000 ו-2,000. "אני לא חושב שראיתי אי פעם מסמך מחורר כל כך. הסכומים בהמלצות מנופחים ולא קשורים. הם פחותים בהרבה", אמר חדד בכאן ב'. 

"זה נשמע לכם הגיוני שהסכום הצטבר הגיע בדיוק למיליון שקלים? אני לא יודע להגיד בדיוק מה הסכום אבל זה נופח מעבר לכל פרופורציות. . מדובר בפחות מחצי מיליון. אני לא יודע להגיד את הסכום. זה אף פעם לא הרגיש כמו סכום מנופח כזה", הוסיף עו"ד חדד. לדבריו, "נתניהו לא קיבל שוחד, הוא קיבל סיגרים מחבר שלו. הוא לא התעסק בשום נושא שקשור למילצ'ן".

חדד המשיך וטען כי המסמך של המשטרה מחורר וכי העובדות מוכיחות שנתניהו דווקא פעל לא פעם נגד חברו מילצ'ן: "הוא לא קיבל שוחד בכלל, לא בכל יום ולא בכלל. כשהסכומים שגויים מלכתחילה אז כל הדרך שגויה. העובדה שהחברות הייתה כל כך עמוקה לא מוזכרת. הסיפורים האלה לא רציניים. אני לא נכנס למניעים של המשטרה. אני רוצה לספר על עוד כמה כשלים בסיסיים בגבינה המחוררת הזו: אם מילצ'ן נתן שוחד אז אפשר לצפות שרה"מ יטיב עם מילצ'ן. בפועל ראש הממשלה ניסה לסגור את ערוץ 10". 

"חמאה על הראש". לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
"חמאה על הראש". לפיד. צילום: מרק ישראל סלם



חדד התייחס לעד המרכזי בתיק 1,000 שנחשף אתמול, הלא הוא ח"כ יאיר לפיד: "אצל מי הסמכות להאריך את תוקף הפטור של הוויזה של מילצ'ן? זה שר האוצר יאיר לפיד, שעבד אצל מילצ'ן שנים ואף אחד לא עוצר לשאול את עצמו איך הוא דן בעניינו. לא נכתב שיאיר לפיד ישב עם צוותים של מילצ'ן כדי לקדם את החוק". 
 
חדד המשיך ותקף את לפיד: "יאיר לפיד ישב עם חמאה על הראש על עניינים שקשורים למילצ'ן. המסמך של המשטרה מנסה בכמה שורות לתאר מציאות מורכבת בהרבה. רה"מ לא עסק בשום נושא לטובת מילצ'ן. הוא לא קידם לא עסק ולא פעל בשום חוק לטובת מילצ'ן. לפיד הוא זה שישב עם מעסיקו לשעבר ודן בחוק". 

המשטרה הגישה אמש את סיכום החקירה וההמלצות בתיקי 1,000 (פרשת המתנות) ו־2,000 (שיחות נתניהו-מוזס), לאחר שבג”ץ דחה שלשום על הסף את העתירה שמטרתה למנוע את פרסומן. בפרסום נכתב כי המשטרה ממליצה להעמיד את ראש הממשלה לדין בגין קבלת שוחד מארנון מילצ'ן בתיק המתנות ובניסיון לקבלת שוחד בתיק השיחות מול מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בנוסף, על פי דיווח ב"החדשות" ו"חדשות 10", ח"כ יאיר לפיד יהיה עד מפתח נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת 1000.

במסגרת החקירה שהתנהלה בליווי מלא של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטים מלווים נגבו כ-180 עדויות. על אף שהחקירות של שתי הפרשות התנהלו בנפרד, ההתייחסות אליהן היתה כמקשה אחת. פרשת 1000 היא פרשת המתנות נחשפה כבר בהתחלה, ובמרכזה נמצאת מערכת יחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאנשי עסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 
כבר מראשית החקירה, התבססה תשתית ראייתית לפיה התיק שעוסק בטובין משני צידיו, הן מהצד הנותן והן המקבל. ראש הממשלה ובני משפחתו נהנו במשך כעשור, מ-2007 עד 2016 ממתנות שקיבלו ממילצ'ין ומפאקר - בהן סיגרים, שמפניות וחליפות, בעלות הנעמדת על למעלה ממיליון ש"ח. כאשר חלקו של מילצ'ן במתן הטובין נעמד על כ-750 אלף שקלים, ופאקר בכ-250 אלף שקלים.