המלצות משטרת ישראל להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים זכו הבוקר (רביעי) להבלטה בכלי התקשורת המובילים בעולם, שהציגו בפירוט את הודעת המשטרה ואת תגובתו המצולמת של נתניהו. בתקשורת העולמית הייתה תמימות דעים כי ההתפתחות עשויה להקשות על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה.



הניו יורק טיימס ציין כי ההמלצות "מטילות מעטה אפל על עתידו של מנהיג עקשן שהפך כמעט שם נרדף למדינה שלו", וכי הודעת המשטרה "העלתה מיידית ספקות לגבי יכולתו להישאר בתפקיד".



עוד נאמר בידיעה כי "הטובות שנתניהו כנראה העניק לחבריו העשירים בתמורה (למתנות) הן שעלולות להביא לנפילתו" ו"אישום פורמלי על שוחד יהיה התוצאה המשמעותית ביותר והדבר משבר הרעות עבור שרידותו הפוליטית".



הטיימס אף הדגיש כי "מצב החירום המתמשך בישראל הוביל חלק מהמבקרים לטעון שככל שראש הממשלה ממוקד יותר בקרבות המשפטיים שלו, אי אפשר לסמוך עליו עם ההחלטות הגורליות של שלום ומלחמה".



סיקור ההמלצות בניו יורק טיימס. צילום מסך מתוך THE NEW YORK TIMES
סיקור ההמלצות בניו יורק טיימס. צילום מסך מתוך THE NEW YORK TIMES



רשת CBS הגדירה את ההמלצות כ"סיום דרמטי לחקירה שנמשכה חודשים", וכי הן מהוות "מכה מביכה עבור ראש הממשלה וצפויות להגביר את הקריאות להתפטרותו".



בחדשות רשת NBC נאמר כי "סקנדלים אינם זרים לנתניהו. אולם זו הפעם הראשונה שהוא עומד מול האפשרות של הגשת כתב אישום פורמלי על פשע". עוד ציינה הרשת כי "סגנון החיים המפואר של נתניהו ומשפחתו - לעתים על חשבון משלמי המסים - כבר עמד בעבר תחת עין בוחנת", והזכירה בין השאר את הביקורת שנמתחה על ראש הממשלה בשל הוצאת 127 אלף דולר על תא שינה מפואר לטיסה ללונדון להלווייתה של מרגרט תאצ'ר.



בכותרת הידיעה בערוץ RT הרוסי נאמר כי "נתניהו מתריס בעת שמשטרת ישראל ממליצה על כתב אישום בעבירות שוחד", בעוד הדר שפיגל הגרמני ציין כי "מתחיל להיות לחוץ עבור בנימין נתניהו", וכי ראש הממשלה "צפוי לשבועות בעייתיים" עד שתתקבל ההחלטה הסופית לגבי כתבי האישום. "מי שמכירים את העניין הדגישו כי ראש הממשלה השמרני לא יתפטר אפילו במקרה של הגשת כתב אישום", סיכם הדיווח.