שני חיילי צה"ל מחטיבת גולני  שנהרגו אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 6, סמל אשטו טספו וסמל בר יעקוביאן, יובאו בשעות הקרובות למנוחות. עשרות מטרים מבית משפחת טספו בפתח תקווה, התכנסו במתחם הספורטק בעיר עשרות חברים וקרובים שהגיעו לנחם את המשפחה.

אחיו של אשטו, שהיה בן 21 במותו, גטנאט, התקשה לבטא את כאבו הגדול. "זה אסון גדול. אני מצטער על אחי שהיה עוזר לאמא בכל הזדמנות", אמר. מדובר במשפחה שעלתה ארצה לפני 17 שנים עם שישה ילדים, כאשר בשלב מסוים חזר האב לאתיופיה והאם נשארה בישראל לגדל את הילדים. התאונה המצערת אמש והאובדן העצום מהווה מכה איומה למשפחה שבה שאטו, למרות גילו הצעיר, היה מעמודי התווך שלה ויד ימינה של אמו. 
דודו מנהריה, ילקל אללין, שהגיע לתמוך במשפחה, סיפר למעריב אונליין: "זאת משפחה טובה וחמה. כולם יחד. אשטו היה ילד טוב ומיוחד שציפו לו עתיד גדול. אהב את הצבא מאוד והיה גאה לשרת וללבוש את המדים בשירות קרבי. הוא תכנן לחתום קבע". 

אללין הוסיף: "הוא לא סיפר לאמא שלו שהתגייס כי היא פחדה עליו אבל הוא לא ויתר. אהב את כולם וקרה הגרוע מכל. היה מורעל על הצבא". 

כזכור, שני החיילים נהרגו אמש בתאונת דרכים קשה בין משאית ושלושה רכבים שהתרחשה בכביש 6, צפונית לניצני עוז, זאת לצד עשרה חיילים נוספים שנפצעו בדרגות שונות, בהם אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני ושמונה במצב קל. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו להם טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבתי החולים. 

דובר צה"ל מסר כי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, החליט על הקמת צוות מומחים בראשות אלוף-משנה יאיר נתנס, מפקד עוצבת "כידון", לבדיקת נסיבות האירוע. כמו כן, המשטרה והמשטרה הצבאית פתחו בחקירה. מדובר בהרוג ה-39 מתחילת השנה בכבישים.