שופט בית משפט השלום בפתח תקווה ארז מלמד, האריך היום (רביעי) עד היום בצהריים, את מעצרו של אנוור אבו זינה , נהג המשאית שאחראי על פי החשד לתאונה הקטלנית בה קיפחו את חייהם שני לוחמי גולני. נציג המשטרה עו"ד רנ"ג ארז קפלן טען בבית המשפט כי הנהג חשוד בהריגה והוסיף כי "בשלב זה, הבוחנים בודקים את גרסתו ואת היסוד הנפשי שגלום כפי שעולה מעדותו". הוא טען: "לא מדובר בעבירה של גרימת מוות ברשלנות אלא בהריגה". נציג המשטרה העביר לעיון השופט דוח פנימי שבו צויין כי לנהג 115 עבירות קודמות.
רנ"ג קפלן ציין כי כי החקירה מתנהלת בשיתוף מצ"ח וכי למיטב ידיעתו "ההאמרים שנפגעו על ידי המשאית בה נהג החשוד, היו בנסיעה בכביש בו מותרת נסיעה במהירות של 120 קמ"ש".  נציגו של החשוד עו"ד צפריר יגור תהה מדוע עזבו שאר החיילים את המקום, באם לא נפצעו, שכן ניתן היה לגבות מהם עדות כבר במקום התאונה . הוא אמר: "מרשי טוען בתוקף כי מדובר בתאונת דרכים תמימה". לדבריו, לא היתה פה שום כוונת זדון. 
עורך הדין הוסיף כי "העובדה שהנוכחים בשטח היו חיילים לא נותנת להם שום פריוילגיות". הוא תהה: "אינני מכיר את הסיטואציה שבה אנשים עוזבים את השטח. למה לא הגיע צוות לגבות עדויות בבית החולים?".  הוא ציין כי הוא מבקש מבית המשפט "לקצוב את זמן המאסר של מרשו, ושפעולות החקירה הנדרשות כדי להוכיח את חפותו - יתבצעו". לטענתו, עד כה, היחידה החוקרת לא עשתה כלום. 

השופט מלמד החליט להאריך את מעצרו של החשוד ביממה. הוא הסביר: "עיינתי בחומר החקירה , ואני סבור כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות של נהיגה בחוסר זהירות, אי שמירה על רווח ונהיגה בקלות ראש , וזאת להבדיל מהחשד לעבירת הריגה". הוא סיכם ואמר כי "כי לא נעלם מעיניי האמור במסמך אותו סימנתי בסעיף פרטי ממצאים בזירה. בנסיבות אלה ובשים לב לכך שחלק מפעולות החקירה בגינן מתבקש מעצרו של החשוד הנן ברות שיבוש ובהסכמת בא כח החשוד, אני מאריך את המעצר עד ה - 15.2.18 בשעה 15:00".