אתמול בבוקר התראיין עו”ד דן אבי־יצחק אצל ישי שנרב בגלי צה”ל. אבי־יצחק הוא סנגור ותיק, רב מעללים וזכויות, ושיחק אתמול תפקיד בכיר במצעד התירוצים המפותלים שהשמיעו סנגוריו השונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל ערוצי התקשורת האפשריים. שנרב ניהל מולו חקירה נגדית לא רעה בכלל, שהשיא ההזוי שלה הגיע לקראת סיום כשהגיעו לסוגיית מילצ’ן ואיש העסקים ההודי המיליארדר רטאן טאטא. כזכור, המשטרה נקבה בעניין הזה כאחד מארבע פרשיות שבהן גמל לכאורה נתניהו למיטיבו מילצ’ן בטובות שלטוניות משלו. על פי החשד, נתניהו ניסה לקדם מיזם של אזור סחר חופשי בין ישראל לירדן שיקימו מילצ’ן וטאטא, עניין רווחי במיוחד עבור שניהם.



הנה מה שעו”ד אבי־יצחק אמר אתמול, מילה במילה: “ראש הממשלה קידם את רעיון אזור הסחר החופשי בין ישראל לירדן כרעיון שהוא טוב למדינה, הוא בכלל לא ידע שמילצ’ן שותף עם טאטא באיזושהי עיסקה”. שנרב הקשה עליו: “אתה בטוח?”, שאל. “אני משוכנע לחלוטין”, ענה אבי־יצחק, “ראש הממשלה בכלל לא ידע שמילצ’ן עובד או עומד להיות שותף, הביאו את הרעיון הזה בפניו כרעיון לאומי, חשוב, שתואם את העקרונות של נתניהו בענייני סחר חופשי”.



מאוחר יותר באותו בוקר העלה שנרב לטוויטר צילום של קטע מספרי “נתניהו, ביוגרפיה”, שבו מסופר על סצנה שהתרחשה מתישהו בסוף 2010 או תחילת 2011. נתניהו אירח אז בלשכתו בתל אביב את ניצב בדימוס זאב אבן־חן, אביה של טופז אבן־חן שנספתה באסון הכרמל. יחד איתו הגיע גם הבן עדי, אחיה של טופז. הם ישבו עם נתניהו יותר משעתיים, אבל הפגישה טרם מוצתה כשנתניהו התנצל ואמר שהוא חייב לקבל שני אורחים חשובים ש”הגיעו עכשיו ממש במסוק בטיסה ישירה מירדן”.



לא הכיר את הסיפור המלא. עו"ד דן אבי יצחק, צילום: פלאש 90
לא הכיר את הסיפור המלא. עו"ד דן אבי יצחק, צילום: פלאש 90



כמות הגונה של "בוקי סריקי"



נתניהו הציע לאבן־חנים שימתינו בחדר סמוך עד שיסיים את המפגש ה”חשוב מאוד” עם אורחיו. זאב ועדי אבן־חן הסכימו. גיל שפר הפקיע עבורם את חדרו של יועץ התקשורת ניר חפץ והם המתינו שם, לא לפני שנתניהו הציג בפניהם את אורחיו: ארנון מילצ’ן, יחד עם איש העסקים רטאן טאטא. נתניהו הדגיש בפני אבן־חן פעמים רבות את חשיבותה של הפגישה. “הם באים במיוחד במסוק מירדן, הם באים להשקיע הרבה כסף, זה חשוב לי”, הדגיש נתניהו.



אם אני זוכר נכון, לפני שנים רבות, בפרשה אחרת, השתמש עו”ד אבי־יצחק במונח “בוקי סריקי” כדי לתאר פתפותי ביצים, או קשקושים מקושקשים כאלה או אחרים. אתמול הוא סיפק בעצמו כמות הגונה של בוקי סריקי מהסוג הזה.



מישהו מכר לך לוקשים, עו”ד אבי־יצחק. נתניהו ידע מצוין על המיזם של מילצ’ן וטאטא, לנתניהו אסור היה בכלל לפגוש את השניים, נתניהו היה נתון בניגוד עניינים עמוק ונתניהו מנסה עכשיו לשטות בכולם, כולל בעורכי דינו. אגב, לא צריך את אבן־חן בשביל לדעת את כל זה. מילצ’ן סיפר את הדברים למשטרה בכוחות עצמו. מה שנותר עכשיו לראש ממשלת ישראל, זה לפרק לגורמים את משטרת ישראל, להאשים אנשים שאמרו את האמת ב”הלשנה” ולשסות בהם את עדת מלחכי הפנכה שלו עם לקסיקון של עולם תחתון. 



הטור המלא מחר ב"מעריב־סופהשבוע"