בית המשפט הצבאי גזר הבוקר (חמישי) עונש מאסר של ארבעה מאסרי עולם על עומר אל-עבד, שביצע את הטבח בחלמיש בקיץ האחרון. הוא הורשע לפני כחודשיים, ברציחתם של שלושת בני משפחת סלומון וכתב האישום החמור כולל בין היתר שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילות לעבירת רצח), שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, עבירת הסתה ועבירות נוספות.

בנוסף, נגזר עליו פיצוי כספי בסכום 1.8 מיליון שקלים. השופטים הודיעו כי דנו גם בעונש המרבי בחוק - עונש מוות. בגזר הדין נכתב: "מילים לא יכולות לתאר את גודל הזוועה שביצע הנאשם. קוראים להורות לגורמים הממונים לא להורות על שחרורו של המחבל בכל עסקה עתידית". השופט דב גלבוע היה בדעת מיעוט כי יש להטיל עונש מוות על המחבל. הוא הסביר על הסיבות לכך: "צפיתי בפניו של הנאשם שמילא פניו בחיוך כל העת, גם אל מול בני המשפחה שתיארו את מעשה הרצח. אני קובע שדינו של הנאשם הוא אחד בלבד - דינו מוות".

חן סלומון, אשתו של שמואל, שאביו ושני אחיו נרצחו בפיגוע בחלמיש אמרה לאחר גזר הדין כי "שום עונש שבעולם לא יחזיר לנו את יקירינו. כדי שמקרים כאלה לא יקרו, המדינה צריכה לתת עונש מוות הראוי למחבל מתואב שכזה. המדינה צריכה להרתיע כי לא הגיוני שכל שני וחמישי משפחה נוספת מצטרפת למשפחת השכול"



אלעד סלומון ז"ל ואשתו מיכל. צילום: דוברות עיריית אלעד

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להרשעה וכתב בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו: "כעת נגזרו ארבעה מאסרי עולם על המחבל הנתעב שרצח בנווה צוף את בני משפחת סלומון, את אבי המשפחה, יוסי סלומון, את הבן אלעד ואת הבת חיה הי"ד, ופצע קשה את אם המשפחה, טובה. שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון".



יו״ר סיעת ישראל ביתנו ויוזם חוק עונש מוות למחבלים, ח״כ רוברט אילטוב אמר כי "שינוי המדיניות של הכנסת ביחס לעונש מוות למחבלים נותן אותותיו ומחלחל אל מערכת המשפט. יש לנו עוד דרך ארוכה אבל היום היינו עדים לסנונית הראשונה כאשר דעת המיעוט היתה חד משמעית - עונש מוות למחבל הנתעב שהרס את חייה של משפחת סלומון".

ח"כ עודד פורר התייחס לגזר הדין ומסר כי "‏עונש מוות. זה מה שצריך היה לפסוק בית המשפט. זהו המקרה המובהק שצריך להפעיל בו את עונש המוות, שהיה מוחק את החיוך מפרצופה של החיה הזו. במקום זאת הוא יהנה מתשלום קבוע מאבו-מאזן, טלויזיה, אוכל ושתיה על חשבוננו וימשיך לחייך. המשך חקיקת חוק עונש המוות שהעבירה ‎ישראל ביתנו הוא צו השעה".