הפרטים היו ידועים מראש? רשת CNN האמריקאית פרסמה הבוקר (שישי) סרטון שבו נראה ניקולס קרוז, שביצע את הירי בתיכון בפלורידה ביום רביעי, כשהוא מתאמן בירי בחצר ביתו. בשלב מסוים, קרוז נראה כשהוא מכוון את האקדח לכיוון ביתו של השכן. בסרטון מאוקטובר 2017, קרוז לובש את כובע הקמפיין של טראמפ - "לעשות את אמריקה גדולה שוב". גורם ברשת האמריקאית טען כי "התיעוד היה סימן אזהרה לכך שהוא צריך עזרה".

בתוך כך, צעיר נעצר בדרום קרוליינה, לאחר שהעלה תמונה בה הוא נראה אוחז בשני רובים. על התמונה נכתב: "מחר יתקיים החלק השני של הירי בפלורידה". 

הסרטון בו נראה היורה מפלורידה מתאמן בירי



בהצהרה נמסר כי "עם מציאת מקור הפרסום, המשטרה המקומית בדרום קרוליינה עצרה את מפרסם התמונה. מתבצע ניטור של פרסומים ברשתות החברתיות, כדי לאתר פרסומים מאיימים ולהגן על שלום הציבור". ממשרד השריף נמסר כי "לא מדובר באיום מקומי והאדם שפרסם את התמונה נעצר ונלקח לחקירה". 
האם ה-FBI קיבל אזהרה לגבי קרוז? בן בנייט, יוטיובר סיפר היום ששם לב שבאחד הסרטונים שפרסם נכתבה תגובה ממישהו בשם ניקולס קרוז, שכתב ש"אני הולך להיות יורה מקצועי בבית ספר". בנייט הודיע לבולשת הפדרלית על התגובה ושלח להם צילום מסך ואף טלפן למשרד של ה-FBI במיסיסיפי. הוא גם הודיע ליוטיוב עצמה, שהסירה את הסרטון. 
 
לדברי בנייט, הסוכנים חזרו אליו מיידית וראיינו אותו ביום שאחרי. "הם הגיעו למשרד שלי ושאלו אותי אם אני יודע משהו על כותב התגובה", אמר בנייט לאתר באזפיד. הסוכנים שבו ויצרו איתו קשר בעקבות הטבח בתיכון בפלורידה ושוב שאלו אותו האם הוא מכיר את קרוז או יודע עליו משהו. 

קרוז איבד את אמו לפני מספר חודשים לאחר שמתה מדלקת ריאות. אביו מת לפני מספר שנים מהתקף לב. בני הזוג אימצו אותו ואת אחיו, זכארי, לאחר שהגיעו מלונג איילנד לפלורידה. 

מאז מותה של האם, שני האחים נשארו בהשגחתו של חבר משפחה. לאחר שלא היה מרוצה, ביקש קרוז לעבור לגור אצל חבר. עורך דינה של משפחת החבר טען כי המשפחה המאמצת החדשה ידעה שקרוז מחזיק רובה חצי אוטומטי, אבל הכריחה אותו לשמור עליו נעול בארון. הפרקליט, ג'ים לואיס, אמר כי המשפחה שמה לב שקרוז בדיכאון, אבל ייחסה זאת למות אמו.