שבעה פלסטינים נעצרו הבוקר (ראשון) במהלך חיפושים נרחבים שערכו חיילי צה"ל ברחבי הגדרה המערבית. על פי הדיווחים הפלסטינים, שניים מהעצורים הם עקוב עאדל עאסי, ואיברהים מוחמד עאסי, אחיו ובן דודו של עבד אל חכים עאדל, המחבל שביצע בתחילת החודש את פיגוע הדקירה באריאל, בו נרצח הרב איתמר בן גל. על פי הדיווח, השניים נעצרו בשכם, והמצוד אחר המחבל עצמו, עדיין נמשך.

כזכור, הרב איתמר בן גל, אב לארבעה בן 29 מהיישוב הר ברכה בשומרון, נרצח בפיגוע שאירע בכניסה לאריאל. ביישובו של בן גל ציינו לאחר מותו: "בית הר ברכה והישיבה המומים, אבלים וכואבים על הירצחו של ידידנו אהובנו הרב איתמר בן גל הי''ד. מחנך מסור ואב לארבעה". בשעה זו עדיין מתנהל מרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע, שנמלט ככל הנראה לאזור כיפל חארס.


בן גל, מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, לימד מזה שנים בישיבת הר ברכה. היה  נשוי כשמונה שנים. אשתו, מרים, מורה גם היא. גיסו של הנרצח, כתב בחשבון הפייסבוק שלו לאחר הפיגוע: "לפני שלושה שבועות, כשידידי רזיאל שבח נרצח, נכנסה לתוכי עצבות שלא הכרתי. היום, כשגיסי איתמר נרצח, לא נותר אצלי מקום לעוד עצבות. מלא כאן, אין לאן להיכנס. כעס. עכשיו אני אני חש כעס".