במהלך סריקה שגרתית סביב הגדר בעוטף עזה התפוצץ אמש מטען ופצע ארבעה חיילי צה"ל. צה"ל בתגובה תקף הלילה (ראשון) 18 מטרות טרור ברצועה ונשמעו אזעקות בעוטף. פרשן 'מעריב', טל לב רם, סיפר הבוקר ב-103FM על הלילה הסוער ברצועה: "משבת לשבת אנו עוברים מקרב בצפון לקרב בדרום, אי אפשר להתעלם מכך ולטעון שאין קשר בין המקרים. האירוע שהתרחש אתמול נגמר במזל רב בפצועים בלבד ולא מעבר לכך". 

לדבריו, "אנחנו מכירים את היטב את הלחימה מסביב לגדר אך אין לי ספק שצה"ל צריך ללמוד המון מהאירוע, הוא הגיע מוכן לכאורה אליו אך סדר הפעולות לא בוצע כפי שנדרש מאירוע שכזה. מטען כבד יותר היה גורם לנזק כבד יותר ועל כך יש לנו מזל". 
לב רם סיפר כי "האירוע קרה בניגוד להסכמות מאוד ברורות שמגדירות כי יש לשמור על מרחק של 100 מטרים וממחיש את החשיבות של ההנחיות. במקרה זה הפלסטינים הגיעו עד לגדר עצמה ופוצצו עליה את המטען. צה"ל לא יאפשר לאירוע שכזה להתרחש בשנית".




לב רם התייחס ללקחים שיפיק הצבא מהמקרה הקשה: "תחקיר פיגוע המטען יימשך גם הבוקר והוא צפוי להתמקד בשתי נקודות מרכזיות. הראשונה, הגעת המחבלים בחסות הפרת הסדר, עד לגדר המערכת והנחת הדגל שבו הוסלק מטען החבלה על הדגל. הנקודה השנייה - זה דרך הטיפול במטען מרגע שעלה החשד שמדובר באזור שבו יש חשש למטען חבלה. בגלל החשד הזה, למעשה הגיעו לנקודה כוחות שמיועדים לטפל באירוע מהסוג הזה, הכוללים בתוכם גם צוות של הס"פ (סילוק פצצות) וגם מפקד פלוגה שהיה בזירה. ולמרות זאת מסתמן כי שרשרת הפעולות הראשונה שננקטה באזור אינה על פי סדר הפעולות הנדרש באירוע כזה".

עריכה: איתמר זיגלמן