גוברת ההערכה כי ראש הממשלה יזומן לחקירה בפרשת בזק. נתניהו צפוי לחזור הערב (ראשון) מגרמניה שם השתתף בוועידה במינכן. מוקדם יותר היום אמר נתניהו על רקע מעצרם של מקורביו ובכירים בחברת בזק כי "עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הצייד התקשורתי נמשך במלא עוזו", מסרו בלשכתו, "אחרי שיצא האוויר מ-1,000 ו-2,000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3,000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4,000. גם ממנו יצא כל האוויר".



ראש הממשלה הוסיף כי "כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים. משרד המשפטים הבהיר בדוח מבקר המדינה ביחס לבזק: ״רה״מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים".



כזכור, המשטרה עצרה בכירים בקבוצת בזק ובני משפחותיהם וכן מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות ההתפתחות בחקירת הפרשה, שכבר קיבלה את הכינוי "תיק 4,000". רשות ניירות ערך והמשטרה פרסמו הודעה לפיה, "נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק".
 
אתמול אמרו גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק כי מסתמן שראש הממשלה נתניהו יזומן לתת עדות בשלב הראשון במסגרת הפרשה. על פי הדיווח, כחודשיים אחרי שהתיק הועבר מהרשות לניירות ערך לפרקליטות, בהמלצה להגיש כתב אישום נגד חלק מהמעורבים, הוחלט בפרקליטות להעביר חלקים מהתיק למשטרה, וזאת בכל הקשור לקשרים בין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', למנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר. כאמור, מסתמן כי לנוכח החומר שעלה בחקירת הרשות והועבר למשטרה יהיה צורך לזמן לעדות גם את נתניהו כדי לבחון את מידת מעורבותו בפרשה האמורה, וקשריו עם אלוביץ' מחד ופילבר מאידך.

במהדורת "חדשות עשר" דווח בנוסף כי כשחברת בזק הופרטה לפני תקופת אלוביץ' הוחלט שמי שיקנה את בזק לא יוכל לרדת מ-30% ואם כן הוא יצטרך 
לקבל אישור משר התקשורת. ב-2016 אלוביץ' מוכר חמישה אחוזים מהמניות שלו בבזק, וירד מ-30% ל-25% בלבד, תמורת מיליארד שקלים. הוא ניסה לעשות את זה בתקופת כחלון, אך כחלון לא אישר בעוד בהמשך קיבל אישור דרך משרד התקשורת ומשרד ראש הממשלה. 
 
מנתניהו נמסר בתגובה לדיווח כי "ראש הממשלה לא נדרש לאשר למר אלוביץ' את המכירה מכיוון שגם לאחר המכירה מכיוון שגם לאחר המכירה צפויה הייתה החברה המוכרת להישאר בעלת השליטה בבזק - והחוק מאפשר זאת".