לצערי, חגיגות ה–70 למדינה המאיסו את עצמן עוד בטרם החלו. כל שבוע מושק פיצ'ר חדש, שאמור להוסיף עוד זיקוק לפסטיבל הראוותני, ועושה רושם שפשוט יכריחו אותנו ליהנות מה–70 הזה עד שנשמתנו תצא.



ושלא תחשבו שאני לא שמח, אני שמח מאוד. הייתי שמח גם בחגיגות היובל כשריטה יצאה מאיזה חור ברצפה, והייתי מאושר בחגיגות ה–60 כשהמדינה חגגה את גיל המעבר עם גלי חום ומופעים ברחבי הארץ. גם עכשיו ב–70 אני כבר במצב רוח עולץ, וכולי עשוי שמחה, גיל, רינה ודיצה. אבל כמה שמח כבר בנאדם יכול להיות מהחגיגות האלה שיתקיימו באפריל, ואנחנו רק בפברואר?



מדי שבוע אנחנו מתבשרים על עוד רעיון יצירתי מדי, שיכפה עלינו לחגוג. כי הרי מרוב שמחה לא ייתנו לנו לרגע אחד להרגיש אושר אמיתי, כן וספונטני מעצמאותנו.



לפני שבוע נודע ש"הללויה" נבחר לשיר שיוביל את החגיגות. אחלה שיר. אבל סתם לשיר אותו זה הרי קטן ופשוט מדי. הוא “יבוצע מיד עם תום טקס הדלקת המשואות ומופע זיקוקים, שיהיה השנה גדול ומרשים במיוחד ויתקיים סימולטנית בכל רחבי הארץ" (מתוך ההודעה של “מנהלת החגיגות"). ובמטרה להגדיל עוד יותר את השיר ואת השמחה ואת החגיגה, למי שלא הספיקו לו המשואות, הזיקוקים והסימולטנית של ה"מנהלת", ייכתב ל"הללויה" בית נוסף (אגב, אומרים, שגם משה כחלון רוצה לחגוג והוא כבר זומם להכניס את הבית הנוסף לדיור למשתכן).



השבוע התבשרנו על כך שיושקו גם מטבעות חדשים בערך של שקל, 2 שקלים ו־10 שקלים, במהדורה מיוחדת ומוגבלת של בנק ישראל במיוחד לחגיגות ה–70. כך שמי שלא הסתפק ב"הללויה", בזיקוקים ובסימולטנית ובעוד בית לשיר שהחליטה ה"מנהלת", אז יהיו לו גם מטבעות.



ולמי שאומר לעצמו: “מה הצניעות הזאת לכם? תנו לי עוד חגיגות. אתם באמת חושבים שדי לנו בסימולטנית, בזיקוקים, בעוד בית ל"הללויה" ובמטבעות? מה זה, יום אבל? המדינה בת 70, תנו לי עוד משהו"; אז יש גם לוגו מיוחד שילווה את החגיגות. מדובר במספר 70 שסביבו יש עשרות אלמנטים וחישוקים, שמטרתם להציג כל פן במדינה, כך שחסר לאיזה אזרח במדינה שלא יצליח להתחבר רגשית ללוגו המפואר.



רק לחשוב שחברות ענק כמו פייסבוק וגוגל הסתפקו בכתיבת שמן בפונט מעניין כלוגו, וזהו. אבל לא כל מה שעובד עבור חברות ענק עולמיות מעמק הסיליקון מספיק טוב לסטארט־אפ ניישן המזערית מהמזרח התיכון. או כמו שהשרה רגב אמרה: “שהלוגו יהיה ממלכתי, שיפגין גם חדשנות וגם מסורת. יש בו מגן דוד במרכז בכחול־לבן, המגן דוד מסמל עוצמה של דוד המלך. יש בו את המספר 70 והאינסוף שיוצא מה–7 מסמל את האינסוף של מדינת ישראל, וכמובן מראה את החדשנות, היצירתיות והאין גבול לאן שאנחנו יכולים להגיע. אנחנו שואפים להגיע לגבהים נוספים. וכמובן, המילה 'ישראל' בכתב תנ"כי שמחבר אותנו למורשת".



וכל זה בלוגו אחד שכולל חדשנות, תנ"ך, דוד המלך וגם אינסוף שמתווסף, להזכירכם, ל"הללויה" לסימולטני, למטבעות, לזיקוקים ולמשואות. אה וסליחה, שכחתי לגמרי את שרית חדד שתשיר במסגרת מופע ענק של זמרים שישירו דואטים עם הולוגרמות של זמרים שמתו. כן! גם את המתים נטריד בשנת הנצח שלהם כדי לחגוג איתנו.



לא בכדי יש בלוגו אלמנט של אינסוף, כי לחגיגות האלה אולי יש התחלה אבל סוף לא יהיה להן. כדי שאף אחד, אבל אף אחד, חי או מת, לא יעז אפילו לחשוב לא לחגוג ולשמוח פה.



רק לסיום שאלה למנהלת: למי שגם ככה סתם יפריע לחגיגות המטורפות עם רינונים, קנטורים וטורים חמוצים - אולי אפשר לתת לו את החלק היחסי שמגיע לו מתקציב ה–100 מיליון שקל והוא יוכל לנצל אותם לטובת חופשה בלונדון, נניח? לא צריך לדאוג לו לכלום. כך גם הוא יוכל להתחבר למורשת ולחדשנות של מי ששלטו פה פעם, לפני מירי רגב.