מנהלת "חומה" במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו בשעה 02:30 לפנות בוקר (שני) ניסוי טיסה מוצלח של מערכת חץ 3, המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה הניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר.
 
משה פתאל, ראש מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, אמר: "הניסוי הלילה עבר בהצלחה מלאה. מדובר בניסוי מורכב שבו שיגרנו את הטיל המיירט בלבד. המטרה הייתה סימולטיבית. מיירט חץ 3 שוגר וביצע את משימתו. בניסוי הזה לא היה טיל מטרה", מוסיף פתאל, "אבל כל הנתונים מראים שאם זו הייתה מטרה אמיתית אז הייתה מתרחשת פגיעה מלאה".

ראש מנהלת "חומה" הסביר מדוע לא בוצע שיגור טיל מטרה בשני הניסויים הקודמים שנעצרו באמצע ללא שהושלמו מטרות הניסוי בגלל בעיות שונות. בראשון בגלל בעיה הטיל המטרה, ואילו הניסוי השני נעצר בגלל בעיות נתוני תקשורת בקרקע. פתאל אמר שהיה צריך להשלים את הניסוי כאן בארץ לקראת הניסוי הגדול באלסקה שייערך בשיתוף עם האמריקאים במהלך 2018 ובגלל נושאי בטיחות ולוחות זמנים. "רצינו להיות מפוקסים. להכניס מטרה אמיתית היה מעכב לנו את לוחות הזמנים. לכן החלטנו לבצע את הניסוי במתכונת הנוכחית", הסביר.
מסירת מערכת חץ 3 לידי צה"ל. צילום: מנהלת מפא"ת, משרד הביטחון
מסירת מערכת חץ 3 לידי צה"ל. צילום: מנהלת מפא"ת, משרד הביטחון

 
פתאל הוסיף: "הטיל המיירט דימה למעשה תרחיש מבצעי מלא ועשה מסלול שלם כאילו הייתה מטרה אמיתית וכל הנתונים מראים לנו הצלחה מלאה בניסוי. התוכנית אושרה מול האמריקאים והניתוחים הראשונים שעשינו מראים על פגיעה במטרה אמיתית במידה והייתה כזו".

כזכור, ישראל ביטלה בדצמבר ניסוי במערכת משופרת של "חץ 3" מסיבות בטיחותיות. לקראת הניסוי התגלתה תקלה בטיל המטרה "אנקור" שאליו היה צריך להיות משוגר טיל חץ 3. מאוחר יותר באותו חודש, מערכת הביטחון לא הצליחה לבצע ניסוי נוסף בשיגור חץ 3. בהודעה של משרד הביטחון נמסר אז כי "במסגרת תוכנית הניסויים במערכת ההגנה הרב-שכבתית, תוכנן ביצוע ניסוי פיתוח לבחינת שיפורים עתידיים במערכת "חץ 3". עקב בעיה בהעברת הנתונים במערך הניסוי הקרקעי, הטיל המיירט לא שוגר ולפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל 'NO TEST'".