פולין הגישה מחאה רשמית למשרד החוץ בירושלים בעקבות ציור צלבי קרס וססמאות נאצה על בניין שגרירות פולין בתל אביב. כתובות הנאצה נכתבו באנגלית על לוח מודעות ועל שער הכניסה לשגרירות הפולנית ברחוב סוטין בתל אביב. בכתובות משווים הפולנים לנאצים ונכתב כי פולין היא כמו המשטר הנאצי. "המשטרה פתחה בחקירה והחלה באיסוף עדויות על מנת לאתר את המבצעים", מסרה המשטרה. בכתובות הנאצה נכתב בין היתר: "פולנים מ******ם" ו-"רוצחים – לכו לעזאזל".
 
התקשורת הפולנית דיווחה כי משרד החוץ הפולני דורש מישראל הסברים על התקרית וכמו כן דורש להבטיח את שלומם של הדיפלומטים הפולנים בישראל. במשרד החוץ בירושלים אישרו למעריב אונליין כי אכן הגיעה פנייה פולנית בנושא. ג'וני דניאלס, הישראלי המשמש יועץ לראש ממשלת פולין מתיאוש מזובייצקי, דיווח גם הוא על התלונה בחשבון הטוויטר שלו.
 

כזכור בשבוע שעבר נכנסו עשרות ניצולי שואה למתחם השגרירות בתל אביב, הקיפו רכב של דיפלומט פולני והניפו שלטים בעקבות אישור "חוק השואה" בפולין. הכתובות רוססו על רקע המתיחות בין ישראל לפולין בעקבות חקיקת "חוק השואה" השנוי במחלוקת הקובע עונש מאסר של עד שלוש שנים למי שיאשים את הפולנים בפשעי הנאצים בשואה. הסערה הגיעה לשיא חדש בסוף השבוע, לאחר שראש ממשלת פולין השיב לשאלה של העיתונאי רונן ברגמן, וטען כי כמו הפולנים, גם יהודים שיתפו פעולה עם המשטר הנאצי.
 
בתוך כך ח"כ איילת נחמיאס ורבין החלה להחתים חברי כנסת על עצומה המופנית לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להחזיר ארצה את שגרירת ישראל בפולין, אנה אזרי, במחאה על חוק השואה הפולני וההתבטאויות של ראש ממשלת פולין.

ניצולי שואה מפגינים מול שגרירות פולין בת"א . צילום: אבשלום ששוני
ניצולי שואה מפגינים מול שגרירות פולין בת"א . צילום: אבשלום ששוני