צה"ל תקף הלילה (שני) ברצועת עזה, לאחר ירי רקטות לעבר ישובי העוטף. בעקבות ההתחממות בימים האחרונים שכללה את התקרית במהלכה נפצעו ארבעה חיילים כאשר ניסו להוריד דגל מגדר המערכת, וכן טפטופי הרקטות מכיוון עזה, התראיין היום (שני) ראש מטה פיקוד הדרום לשעבר, צביקה פוגל, ב-103fm ואמר: "אנחנו טועים באבחנה ובמינוח בנוגע לעזה כל פעם מחדש".

תא"ל במילואים, צביקה פוגל המשיך בדבריו וטען כי יש להסתכל על התחממות הגזרה בדרום באופן שונה לחלוטין. "אנחנו הולכים ומתקרבים למבצע הבא. יש להבין כי חמאס וחיזבאללה אינם ארגוני טרור אלא צבאות ומדינות. אנחנו מתייחסים למתקפה האחרונה כתופעה חולפת אך אנחנו לא מודעים לכך שאלו המדינות שגובלות עם מדינת ישראל ובראשותם ארגוני טרור" פוגל הוסיף: "כשנבין זאת נדע שצריך לסיים את הסיטואציה הזו אחת ולתמיד ונחסל את כוחו הצבאי של החמאס".


בנוגע לחשש כי גורמים קיצוניים יותר יתפסו את מקומו של החמאס אמר: "הגיע הזה שנוריד את המסכות ונפסיק לפחד מהמצב הגרוע ביותר, כשאנחנו עוסקים עכשיו בגרוע ביותר. תקיפה אמתית תוכיח לעולם שאנחנו מוכנים לשלם את המחיר כדי לנצח, ולא כדי לחיות לנצח על חרבנו".

פוגל התייחס למבצע האחרון ב-2014 ואמר: "מבצע צוק איתן היה כישלון גמור שלא הצליח להוביל להכרעה. אי אפשר לחיות עם מבצע צבאי כל ארבע שנים ואסור לנו להשלים עם המציאות הזו".
 
כשנשאל האם יש לחסל את תשתית הטרור ואת לוחמי החמאס עם מצבור הנשק שברשותם השיב: "כמובן, הצבא ערוך לכך אך מעולם לא קיבל את הפקודה. כל שביקשו מאיתנו לבצע עד כה זה להכות בחמאס מכה קשה וכואבת שתקפיא אותו. הייתי רוצה שכל הצמרת הצבאית של החמאס תתעורר בבוקר ותחייך בפעם האחרונה בחייה, עד שלא נעשה את זאת ונעסוק בהגנה בלבד לא ננצח". 
 
פוגל סיכם את דבריו ואמר: "חמאס וחיזבאללה יעשו הכל כדי לגרור אותנו לעימות נוסף ואני מוטרד מכך. הם עלולים להפתיע אותנו באופן משולב, כשאיראן עומדת מאחוריהם".

עריכה: איתמר זיגלמן