לאחר דיונים ארוכים, ומתווה גז אחד שאושר למרות המחאות, החל כעת עוד שלב אשר יעשיר את קופת המדינה. חברות "דלק" ו"נובל" הודיעו כי ינפיקו למצרים גז בסכום המוערך בכ-15 מיליארד דולרים. על פי ההודעה של החברות, אספקת הגז צפויה להתחיל עם הסדרת השימוש בתשתיות הנדרשות להולכת גז טבעי למצרים, ותימשך עד לאספקת הכמות החוזית הכוללת הקבועה בהסכמים (סה"כ BCM 64) או עד סוף שנת 2030, לפי המוקדם מביניהם.

הגז יוזרם תחילה ממאגר "לוויתן" בכמות שנתית של 3.5 BCM החל ממועד סיום הפיתוח של המאגר בסוף 2019 ואופציה לכמות בגודל זהה שתסופק ממאגר "תמר" בהמשך החוזה. בשלב זה לא ברור האם ניתן יהיה לספק את הכמות הנוספת מ"תמר" על בסיס התשתית הקיימת או שיהיה צורך בפיתוח נוסף של המאגר. מי שתרכוש את הגז היא חברת דולפינוס המצרית, כאשר כעת יחלו המגעים לפתור את עניין הזרמת הגז. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע סיפוק על ההסכם והוסיף: "אני מברך על ההסכם ההיסטורי שפורסם כעת על ייצוא גז ישראלי למצרים. זה יכניס מיליארדים לקופת המדינה, לטובת החינוך, הבריאות והרווחה של אזרחי ישראל. הרבה לא האמינו במתווה הגז, הובלנו אותו מתוך ידיעה שזה יחזק את הביטחון שלנו, יחזק את הכלכלה שלנו, יחזק גם את היחסים האזוריים, אבל מעל הכל זה יחזק את אזרחי ישראל. זהו יום חג".

מאיגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל נמסר: "ייצוא הגז למצרים הוא בשורה מדינית וכלכלית אדירה למדינת ישראל ולאזור כולו. יחד עם הייצוא לירדן שיחל כבר ב-2019, ישראל נכנסת לעידן חדש והופכת לעוגן אנרגטי אזורי, תוך ביסוס וחיזוק מערכות היחסים עם המדינות השכנות המתונות".