לאחר חשיפתו של עיתונאי מעריב בן כספית, לפיה ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע, לכאורה, לשופטת הילה גרסטל לקדם את מינויה ליועצת המשפטית לממשלה (יועמ"ש), בתמורה לסגירת תיק מעונות רה"מ נגד שרה נתניהו, נשא הבוקר (שלישי) דברים רה"מ בבית החולים "ברזילי" באשקלון.



בפתח דבריו אמר נתניהו כי "זה מרגש להיות פה משום שיש כאן סגירת מעגל.  הייתי פה כמבקר בזמן עופרת יצוקה ואחר כך כמובן אני זוכר את צוק איתן כשבאנו, אני ורעייתי לכאן לבקר פצועים. בנו פה בית חולים מוגן וזה שינוי עצום".



לדבריו, "זה נפלא שבקרוב יפתחו כאן המיטות עם כל התוספות, זו תהיה בשורה. אנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוח הבריאות בדרום, כפי שגם לפני כחודשיים חנכנו בית חולים חדש באשדוד".



חשיפת מעריב: ניר חפץ הציע לכאורה לשופטת גרסטל מינוי תמורת סגירת חקירה נגד שרה נתניהו


"כשעזבנו את רצועת עזה", הוסיף, "היה לאנשים עדיין שמץ של תקווה שבצד השני יבחרו לעלות על מסלול של חיים שלווים. אבל מהר מאוד התברר שדווקא החששות היו מציאותיים. תושבי עזה צריכים לדעת ששלטון החמאס הוא האחראי לסבל שלהם. כל מעשה תוקפנות נתקל בתגובה נחושה מצדנו - צבא הגנה לישראל ומצד כוחות הביטחון. לא נקבל מטענים על הגדר כמו בסוף השבוע האחרון, מי שפוגע בנו ייפגע בעצמו. אנחנו נמשיך מצדנו להגן על מרחב הדרום ועל תושבי אשקלון".



מלבד זאת, הוא ציין כי הוא ממשיך להתנהל כרגיל למרות החקירות נגדו: "אנחנו משקיעים עכשיו במאגר המידע הרפואי ויוצרים גם מאגר מידע גנטי. בדרך זו אנחנו יכולים לתת רפואה אישית, רפואה מונעת, למנוע את המחלות בהתהוותן. אני מקווה להביא את ההחלטה לממשלה בשבועיים הקרובים על מנת להוציא אותה אל הדרך".



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שנכח אף הוא בבית החולים, הודיע כי "נשקיע בבית החולים ברזילי 10 מיליון שקל נוספים".



לפי הפרסום של כספית, ההערכה היא כי גם בתיק זה תידרש חקירת בני הזוג נתניהו. השאלה עליה ינסו לענות החוקרים היא האם היה מדובר ביוזמה מקומית של חפץ, שניסה להיטיב עם גבירתו שרה נתניהו, או שליחות אליה שוגר. בצמרת המשטרה התקיימו בימים האחרונים דיונים קדחתניים סביב הסיפור, אותו רואים בחומרה רבה.



מוקדם יותר אמר נתניהו, בתגובה לחשיפת מעריב, כי "ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב".