לאחר חשיפת "מעריב" לפיה קיבלה השופטת הילה גרסטל, לכאורה, הצעה מיועץ התקשורת ניר חפץ לסגור את התיק נגד שרה נתניהו, ובתמורה לכך לקבל את המינוי הנכסף של היועצת המשפטית לממשלה, הודיעה היום (שלישי) המשטרה כי שני אנשים נעצרו בחשד לכך, כשאחד מהם הוא יועץ התקשורת והעיתונאי אלי קמיר, המקורב הן לשופטת והן לחפץ.



בתוך כך, בבית המשפט מתברר כי השופט לא הסכים לבקשת המשטרה, שעצרה את השניים, והודיע כי קמיר עצמו ישוחרר למעצר בית, בו ישהה בזמן הקרוב, וכי מעצרו של חפץ, שנמצא גם ככה בתנאי כליאה עד יום חמישי, לא יוארך. יש לציין כי בית המשפט היה חשוף לחומר הראיות. על פי דיווחים בכלי התקשורת, המשטרה שוקלת האם לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.



המשטרה עצרה את השניים בתום חקירה סמויה, במהלכה נבדק חשד לביצוע עבירות פליליות ובכלל זה עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. 


לאחר מכן נמסר מהמשטרה כי "במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות כאמור, אשר התבצעו בשלהי שנת 2015, עת נעשתה פנייה לעובדת ציבור בכירה בהצעה לסייע לקדם את מינויה למשרת היועמ"ש  לממשלה, ובכך להטות את הליך הבחירה לטובת המועמדת, לכאורה בתמורה להבטחה עתידית מצד המועמדת לגבי החלטה עתידית שלה בפרשה פלילית מסוימת, שבה היה לחשודים עניין. עפ"י הראיות שנאספו עד כה, פנייה זו למועמדת לא צלחה בסופו של דבר". 
כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"מעריב" על ידי בן כספית, מדובר בהצעה שהועברה לשופטת הבכירה הילה גרסטל בתקופת המירוץ לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בסוף שנת 2015. על פי המידע שהגיע למשטרה, ניר חפץ הגיע אז לפגישה דחופה עם אחד ממקורביה של השופטת גרסטל, אלי קמיר, שנחשבה מועמדת מובילה לתפקיד היועמ"ש. הוא ביקש מקמיר לבדוק האם ישנה אפשרות, לכאורה, כי היא תמונה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו. השופטת סירבה לעניין, ואף נתנה עדות על כך במשטרה. עורך דין ירון קוסטליץ מסר לגבי החשד בדבר הצעת שוחד להילה גרסטל: "להד"ם".