חוקרי המשטרה סיימו את חקירת הרצח של סרמסק ריאוקיאפון בן ה-32, עובד זר מתאילנד ומחר (חמישי) יוגש כתב אישום מחר לבית המשפט המחוזי בנצרת. מהחקירה עולה כי ב-2 בפברואר השנה, יום שישי בשעות הערב, התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על קטטה במושב היוגב בין עובדים זרים מתאילנד.



שוטרים שהוזנקו למקום הבחינו סמוך למשקים בישראלי ולצידו כ-10 תאילנדים שעובדים במקום ובסמוך אליהם שוכב אדם כאשר דם ניגר ממנו. הצוות הרפואי שהגיע למקום ביצע בקורבן פעולות החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו במקום.



השוטרים סגרו את הזירה, פינו מהמקום את הסקרנים והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות כאשר במקביל הוזעקו למקום כוחות משטרה, שם צוות החקירה מגלה כי בזירת האירוע - מטבח ששימש את כל העובדים הזרים שעבדו בחממות - התפתחה קטטה והמנוח נפצע מדקירה באמצעות מצ'טה בעלה להב באורך של 40 ס"מ. המצ'טה משמשת לכריתת ענפי התמרים.




זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה



במקום נעצרו 11 תאילנדים והחוקרים, בסיוע של מתורגמנית דוברת השפה, החלו חוקרים את העצורים במשך כל הלילה. מחקירה זו הם מבינים כי קיים עובד זר אחר אשר לא נכח במקום האירוע בעת הגעת השוטרים והוא זה אשר ככל הנראה גרם למותו.



בשעות הבוקר המוקדמות הצוות המבצעי חזר למושב, שם התחיל לבצע סריקות ותשאול של תושבי המקום עד אשר הוא איתר את החשוד מסתתר בחממה.



מהחקירה עולה כי בין הקורבן לרוצח היה קיים סכסוך. בשעות הערב נכנסו למטבח ופתחו בשתייה חריפה של אלכוהול, כאשר לפתע נכנס למקום המנוח, אז התפתחה הקטטה שהובילה לרצח.



לאחר חקירה אינטנסיבית ומאומצת שבה נחקרו למעלה מ-20 אנשים כאשר רובם דוברי השפה התאילנדית, גובשה תשתית ראייתית כנגד החשוד ופרקליטות מחוז צפון שליוותה את החקירה הגישה לבית משפט השלום בנצרת הצהרת תובע לפיה יוגש כנגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין חשד לרצח. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד עד למחר, אז יוגש כנגד החשוד כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים. החקירה בוצעה על ידי מפקד ימ"ר צפון, ניצב משנה מעוז בן סבו, ונוהלה על ידי ראש מחלק הרצח רב פקד אריק לוגסי.