שלושה חודשים אחרי שהתקבל אות החיים האחרון מאוליבר מקאפי, תייר בריטי כבן 29 שנעלם במדבר יהודה בנובמבר האחרון, אחיו הגדול מת'יו ודודו קלייב קיימו הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים בשגרירות בריטניה, סיפרו על התקדמות החיפושים ופנו לציבור בבקשה לסיוע. "אנחנו מעריכים את העזרה שקיבלנו עד כה, הן מהמשטרה והן מהמתנדבים הרבים", אמר קלייב. הוא הסביר על מסלול הטיול שעבר אחיינו: "לפני מספר חודשים, הוא יצא לטיול אופניים ברחבי אירופה, משם טס למקסיקו והתנדב בפרויקט סיוע לאנשים עם מוגבלויות, אחר כך הגיע לישראל". לדבריו, אוליבר היה אמור לחזור לישראל בתחילת חודש דצמבר. "הוא חיכה מאוד לטיול בישראל והחליט להתנייד באמצעות האופניים, כדי שיוכל לחוות את התרבות בעצמו".

אחיו הגדול מת'יו ציין כי "במהלך חודשי הטיול, אוליבר ניהל עשרות ואפילו מאות יומנים מפורטים מאוד, ועתם זה שקיבלנו אותם לידנו העניק לנו מידע נוסף". לטענתו, מהיומנים עולה כי הטיול בארץ היה נורמלי ורגיל עבור אוליבר, מטייל מנוסה. "הוא הלך לאן שרצה וכתב על האנשים שפגש ודאגו לו למקום לינה, אוכל ומקלחת. הוא מאוד נהנה מהאירוח של הישראלים ורצה מאוד לזכור את הטיול הזה", הסביר, "לא היו לו בעיות, מעבר לתאונה קלה שהוא עבר עם האופניים, ואחרי שלושה ימי מנוחה חזר לרכב". מת'יו הוסיף: "הוא ידע שהזמן שלו בישראל מוגבל והזכיר את החזרה הביתה בתחילת חודש דצמבר".

קלייב אמר כי "מהיומנים עולה כי מדובר היה בטיול מושלם עבור אוליבר, זה היה החלק המעניין שעלה מהם". מת'יו הסביר כי "אוליבר נהג לתעד הכל לפי מה שקרה בכל שעה והתמונה האחרונה שהוא צילם היתה של גרפיטי שהוא עבר לידו". דודו של התייר ציין כי "צוותי החיפוש שמצאו את החפצים של אוליבר אמרו שהוא היה מצויד כראוי לטיול כזה". מת'יו טען כי הם אינם מופתעים מכך. "הוא אהב וידע לטייל", הסביר אחיו, "אוליבר סיפר לי שהוא למד הרבה משיחות שניהל עם אנשים בבתי קפה וזה היה נורמלי מבחינתו". לדבריו, מהרגע שהגיעו לארץ ולמדו פרטים נוספים, הכל נראה מוזר יותר ויותר. "מהיומנים אנחנו יודעים שהוא לא היה בצרות ובגלל זה אנחנו פונים לציבור בבקשת עזרה", הסביר.

אתם חושבים שמדובר בסינדרום ירושלים?
אנחנו וכל המעורבים בחיפושים מאמינים שלא מדובר בסינדרום ירושלים (בה הוא ביקר לפני שיצא למדבר יהודה). לא היו סימנים לכך ביומנים שלו, והכל נראה שם נורמלי.

דודו של התייר הוסיף: "בסוף היום רק אוליבר עצמו יודע מה אכן קרה, וממה שקראתי ביומנים נראה שהוא אכן היה מודע לכל מה שהוא עשה". הוא אמר כי "נראה שהוא חשב ודאג לגבי הטיסה הביתה". מת'יו ציין כי "זו הפעם הראשונה שבה הוא לא היה בקשר למשך זמן רב כל כך". הוא סיכם: "אנחנו עדיין מקווים שהוא בחיים, אבל קשה לדעת מה קרה, אני יודע שאחרי שראיתי את המסלול שהוא עבר בארץ, אני יודע שלא הייתי יכול לעבור אותו בעצמי".