אישה שסובלת מתסמונת מעיקה שגורמת לה להיות שעירה, החליטה לשים פס על הגדרות היופי המקובלות ולאמץ את המראה הטבעי שלה. ליה יורגסן, 33, ממדיסון, ויסקונסין, נאלצה כל חייה להתמודד עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות, שאחת מתופעותיה הבולטות היא שיעור יתר על כל הגוף. התסמונת גורמת להפרעה הורמונלית בקרב 5% -10% מהנשים באוכלוסיה בגילאי הפוריות (12-45). היא גורמת להשמנה, בעיות או העדר מחזור, אקנה ועודף הורמונים זכריים (אלו גורמים לשיעור היתר).



לצערה של ליה, היא נכנסה לסטטיסטיקה והחלה לסבול מהתסמונת בגיל 14, והפכה למטרה ללעג בקרב בני גילה: "זה גרם לי לפתח חרדות איומות ובכלל פגע קשות בבריאות הנפשית שלי", הסבירה ליה ל"דיילי מייל". "מעולם לא ראיתי אישה שנראית כמוני. פחדתי שזה הופך אותי לפחות אישה". על מנת להתמודד עם הבעיה, במשך שנים היא גילחה את השיער העבות שמכסה את רוב חלקי גופה ופניה, והסתתרה תחת שכבות של בגדים ארוכים גם בקיץ. "הדרך שלי להתמודד עם הבושה הייתה להסתתר. המטרה היומית שלי במשך זמן רב הייתה רק לשרוד את היום בלי שאף אחד יבחין עד כמה אני שעירה".

 
מאמצת את השיער. ליה יורגסן, צילום מסך
מאמצת את השיער. ליה יורגסן, צילום מסך


כתוצאה מהבעיה הקשה הזו היא פחדה לתת לאנשים להתקרב אליה, מה שהוביל לכך שהתנשקה לראשונה רק בגיל 27. בגלל הפחד מקרבה היא נמנע מביקור אצל רופא השיניים במשך רופא 12 שנים. "הייתי משוכנעת שאאבד את חברי ושמשפחתי תתכחש לי, וכן שלא אצליח להשיג חבר או עבודה. חייתי חיים אומללים לבד", סיפרה ליה. 

השינוי במחשבה הוביל לשינוי לטובה בחייה. ליה יורגסן
השינוי במחשבה הוביל לשינוי לטובה בחייה. ליה יורגסן


השינוי הדרמטי בחייה התרחש במקרה ב-2015, כשליה נפגעה בידי מכונית בזמן שחצתה את הכביש. היא נלקחה לבית חולים שם לא הייתה לה ברירה אחרת אלה להיחשף, פיזית ונפשית - היא גם היא עברה ניתוח וגם טיפול נפשי. "הבנתי שלאף אחד לא אכפת מאיך שאני נראית, הם פשוט ראו אותי כאדם. זה מאוד עזר לי להתגבר על זה", אמרה. זמן לא רב לאחר מכן היא אף מצאה חבר שנמשך אליה למרות או בזכות השיער. בימים אלו היא רווקה, אבל לדבריה העובדה שבן הזוג בזמנו קיבל אותה כפי שהיא, עזרה לה להתגבר על הבעיה. "הבנתי שהבעיה לא הייתה השער, אלא התפיסה של האנשים".

כבר לא מפחדת מאנשים שלוטשים עיניים. ליה בחוף הים
כבר לא מפחדת מאנשים שלוטשים עיניים. ליה בחוף הים

השינוי המחשבתי הזה עזר לליה להשתחרר בהדרגה מפחדיה. היא החלה ללבוש בגדים קצרים, ואפילו הלכה לראשונה לים בביקיני. בהמשך, היא גם התפטרה מעבודתה והלכה ללמוד עבודה סוציאלית. בימים אלו היא עובדת בתחום עם ילדים אוטיסטים. "אנשים לוטשים עיניים או מנסים לצלם אבל אני מצפה לכך כי נשים בדרך כלל לא נראות כמוני", הסבירה. "נהגתי לפחד מכך שאנשים יבחינו בשעירות שלי אך כעת אימצתי את זה. אני שונה וזה בסדר לחלוטין". 

לא מפחדת להיחשף. ליה יורגסן, צילום מסך
לא מפחדת להיחשף. ליה יורגסן, צילום מסך